Пионерът в производството на електрически автомобили Peugeot ще представи за първи път модела iOn на салона във Франкфурт, а ще го лансира на пазара в края на 2010г. Неговите характеристики и автономията от 130км., получени благодарение на използването на литиево-йонни батерии, ще отговорят на предизвикателствата свързани с мобилността в градовете и опазването на околната среда.
Peugeot 106, произвеждан между 1995 и 2003г., е най-продаваният в света автомобил с нулеви вредни емисии. Предвид този опит, марката очаква да остане лидер в областта на електрическите автомобили. От края на 2010г., Peugeot ще бъде сред първите производители, които ще продават в Европа нов 100% електрически автомобил.
Автомобилът, разработен съвместно с Mitsubishi Motor Corporation (MMC), е предназначен както за частни лица, така и за корпоративни клиенти, като администрации, общини и големи предприятия, поради характеристиките си, подходящи изключително за експлоатация в градски условия.
Градът ще бъде основното поле за действие на iOn. С 4 врати и 4 места, при дължина 3,48м. и ъгъл на завой 4,50м., този 100% електрически автомобил Peugeot, с мощност от 64к.с. и въртящ момент 180Нм., развиващ максимална скорост 130 км/ч., е идеален за движение в града. Литиево-йонните батерии са с много удобна автономия (130км. при нормални условия на движение), зареждат се за 6 часа в стандартен контакт 220 V или до 80 % за 30 минути, благодарение на системата за бързо презареждане.
Тези характеристики позволяват на градския модел, отделящ нулеви вредни емисии, да предложи поливалентност по отношение на техническите показатели и вътрешните размери, сравнима с тази на малък автомобил с двигател с вътрешно горене.
Високата степен на екологичност, компактността, сигурността и лесната експлоатация ще бъдат най-големите достойнства на модела, но не и единствените. iOn предлага новаторски функции, осигурени от така наречения локален модул за комуникация. Този модул позволява не само повикване по спешност при инцидент, с което Peugeot е лидер в Европа (локализиране на автомобила и активиране на повикване до съответните служби за спешна помощ), но и изпращане на данни (състояние на акумулатора, пробег, пробег до техническия преглед), които позволяват да се оптимизира управлението на автопарковете.
iOn е израз на желанието на Peugeot да се включи в новите тенденции в автомобилното производство, като предложи адекватни решения за нуждите на мобилността в градовете. Това е един от приоритетите на стратегията на марката за намаляване на замърсяването и зависимостта от петролните горива.
До 2 години, марката ще предложи на клиентите си алтернативни решения:
• iOn - края на 2010г., 100% електрически градски автомобил.
• 3008 HYbrid4 - пролетта на 2011г., многофункционален и екологичен автомобил (200к.с., 4 движещи колела, емисии на CO2 намалени до 99гр/км).
По този начин, гамата на марката ще бъде обогатена с още по-ефективни двигатели, дизел HDi FAP и бензин (VTi, THP), които ще засилят конкурентноспособността на моделите в съответните сегменти: 107 - 106гр/км. CO2, 207 - 99гр., 308 - 120гр., 3008 - 130гр., 407 - 129гр.
Peugeot 106, произвеждан между 1995 и 2003г., е най-продаваният в света автомобил с нулеви вредни емисии. Предвид този опит, марката очаква да остане лидер в областта на електрическите автомобили. От края на 2010г., Peugeot ще бъде сред първите производители, които ще продават в Европа нов 100% електрически автомобил.
Автомобилът, разработен съвместно с Mitsubishi Motor Corporation (MMC), е предназначен както за частни лица, така и за корпоративни клиенти, като администрации, общини и големи предприятия, поради характеристиките си, подходящи изключително за експлоатация в градски условия.
Градът ще бъде основното поле за действие на iOn. С 4 врати и 4 места, при дължина 3,48м. и ъгъл на завой 4,50м., този 100% електрически автомобил Peugeot, с мощност от 64к.с. и въртящ момент 180Нм., развиващ максимална скорост 130 км/ч., е идеален за движение в града. Литиево-йонните батерии са с много удобна автономия (130км. при нормални условия на движение), зареждат се за 6 часа в стандартен контакт 220 V или до 80 % за 30 минути, благодарение на системата за бързо презареждане.
Тези характеристики позволяват на градския модел, отделящ нулеви вредни емисии, да предложи поливалентност по отношение на техническите показатели и вътрешните размери, сравнима с тази на малък автомобил с двигател с вътрешно горене.
Високата степен на екологичност, компактността, сигурността и лесната експлоатация ще бъдат най-големите достойнства на модела, но не и единствените. iOn предлага новаторски функции, осигурени от така наречения локален модул за комуникация. Този модул позволява не само повикване по спешност при инцидент, с което Peugeot е лидер в Европа (локализиране на автомобила и активиране на повикване до съответните служби за спешна помощ), но и изпращане на данни (състояние на акумулатора, пробег, пробег до техническия преглед), които позволяват да се оптимизира управлението на автопарковете.
iOn е израз на желанието на Peugeot да се включи в новите тенденции в автомобилното производство, като предложи адекватни решения за нуждите на мобилността в градовете. Това е един от приоритетите на стратегията на марката за намаляване на замърсяването и зависимостта от петролните горива.
До 2 години, марката ще предложи на клиентите си алтернативни решения:
• iOn - края на 2010г., 100% електрически градски автомобил.
• 3008 HYbrid4 - пролетта на 2011г., многофункционален и екологичен автомобил (200к.с., 4 движещи колела, емисии на CO2 намалени до 99гр/км).
По този начин, гамата на марката ще бъде обогатена с още по-ефективни двигатели, дизел HDi FAP и бензин (VTi, THP), които ще засилят конкурентноспособността на моделите в съответните сегменти: 107 - 106гр/км. CO2, 207 - 99гр., 308 - 120гр., 3008 - 130гр., 407 - 129гр.