През следващите 12 години превозните средства, работещи с алтернативни горива, постепенно ще изместят тези, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това е мнението на вицепрезидента на GM Алан Тауб, който е споделил вижданията си пред изданието Autocar.
Според Тауб, цената за производството на водородни горивни клетки е спаднала значително през последните няколко години, но той смята, че разработването на нови бензинови и дизелови двигатели трябва да продължи, за да се намаляват отделяните от тях вредни емисии.
Вицепрезидентът на GM е на мнение, че през следващите 12 години може да дойде момент, в който производството на автомобили с водородни горивни клетки да излиза по-евтино, отколкото ако те са оборудвани с двигатели с вътрешно горене.
Алан Тауб смята също, че ще расте популярността на електромобилите и най-вече на малките градски модели, които постепенно ще станат по-атрактивни от конвенциналните, поради ниските си цени и малки разходи за поддръжка и транспорт.
Що се отнася до големите автомобили, оборудвани с електродвигатели, Тауб е малко скептичен за тях, тъй като все още няма достатъчно ефективни акумулаторни батерии, които да гарантират изминаването на големи разстояния без да е необходимо презареждане.
Припомняме ви, че наскоро GM представи два концептуални модела EN-V, които се явяват прототипи на автомобилите на бъдещето. Те са оборудвани с два електромотора и тежат само по 500кг., като могат да развиват скорост от 40км/ч. и имат автономия 40км.
През ноември пък на пазара в САЩ ще бъде въведен хибридният модел Chevrolet Volt, който се задвижва изцяло от електрически двигател, но разполага и с агрегат с вътрешно горене, служещ единствено за презареждане на литиево-йонните батерии.
Според Тауб, цената за производството на водородни горивни клетки е спаднала значително през последните няколко години, но той смята, че разработването на нови бензинови и дизелови двигатели трябва да продължи, за да се намаляват отделяните от тях вредни емисии.
Вицепрезидентът на GM е на мнение, че през следващите 12 години може да дойде момент, в който производството на автомобили с водородни горивни клетки да излиза по-евтино, отколкото ако те са оборудвани с двигатели с вътрешно горене.
Алан Тауб смята също, че ще расте популярността на електромобилите и най-вече на малките градски модели, които постепенно ще станат по-атрактивни от конвенциналните, поради ниските си цени и малки разходи за поддръжка и транспорт.
Що се отнася до големите автомобили, оборудвани с електродвигатели, Тауб е малко скептичен за тях, тъй като все още няма достатъчно ефективни акумулаторни батерии, които да гарантират изминаването на големи разстояния без да е необходимо презареждане.
Припомняме ви, че наскоро GM представи два концептуални модела EN-V, които се явяват прототипи на автомобилите на бъдещето. Те са оборудвани с два електромотора и тежат само по 500кг., като могат да развиват скорост от 40км/ч. и имат автономия 40км.
През ноември пък на пазара в САЩ ще бъде въведен хибридният модел Chevrolet Volt, който се задвижва изцяло от електрически двигател, но разполага и с агрегат с вътрешно горене, служещ единствено за презареждане на литиево-йонните батерии.
О, боже.... чак след 12 години..това е абсурдно! Трябва да се оттървем от черното злато много по-рано!