Камерите, които следят за нарушения по пътищата в Италия, или както ги наричат местните „червените светлини”, са закрити в цялата страна. Причината е, че Карабиниерите стартираха най-голямото разследване в историята на Италия срещу така наречената „мафия на пътните камери”.
Под домашен арест е поставен изобретателят на системата за видеонаблюдение Стефано Аригети. Разследват се още 63-ма висши полицай, 39 кметове и други държавни служители, както и част от персонала на фирмите дистрибутори на техниката.
Причината за тази акция са многобройните оплаквания на граждани, че са били глобени неправомерно. В резултат на направените проверки са засечени четири сериозни нарушения.
Първото е, че според Министерството на транспорта е препоръчително продължителността на жълтата светлина да е 3сек. на улици с максимално разрешена скорост 50км/ч., 4сек. при 60км/ч. и 5сек. при 70км/ч., а в действителност повечето от камерите са били настроени на 3сек., без оглед на скоростта.
Второто нарушение, което следователите са открили е, че записите от камерите никога не са били преглеждани от общинската полиция, а направо са били издавани фишове за глоби от частни фирми, които са използвали сканирани електронни подписи.
Третото установено нарушение е на компанията Kria, която е одобрявала системите на „червените светлини”, а четвъртото и най-голямо е извършено от командира на общинската полиция, който е одобрявал оферти без конкурси и е разписал договори, според които 35% от глобите отиват за частни компании.
В прессъобщението на италианските Карабиниери е изрично подчертано, че всички водачи на моторни превозни средства, които са получили фишове за глоби от „червените светлини”, могат да подадат жалба в съда за тяхното отменяне.
Под домашен арест е поставен изобретателят на системата за видеонаблюдение Стефано Аригети. Разследват се още 63-ма висши полицай, 39 кметове и други държавни служители, както и част от персонала на фирмите дистрибутори на техниката.
Причината за тази акция са многобройните оплаквания на граждани, че са били глобени неправомерно. В резултат на направените проверки са засечени четири сериозни нарушения.
Първото е, че според Министерството на транспорта е препоръчително продължителността на жълтата светлина да е 3сек. на улици с максимално разрешена скорост 50км/ч., 4сек. при 60км/ч. и 5сек. при 70км/ч., а в действителност повечето от камерите са били настроени на 3сек., без оглед на скоростта.
Второто нарушение, което следователите са открили е, че записите от камерите никога не са били преглеждани от общинската полиция, а направо са били издавани фишове за глоби от частни фирми, които са използвали сканирани електронни подписи.
Третото установено нарушение е на компанията Kria, която е одобрявала системите на „червените светлини”, а четвъртото и най-голямо е извършено от командира на общинската полиция, който е одобрявал оферти без конкурси и е разписал договори, според които 35% от глобите отиват за частни компании.
В прессъобщението на италианските Карабиниери е изрично подчертано, че всички водачи на моторни превозни средства, които са получили фишове за глоби от „червените светлини”, могат да подадат жалба в съда за тяхното отменяне.