Както ви информирахме по-рано тази година, южнокорейската компания Hyundai планира през 2012-та да пусне на пазара първия си модел, задвижван от водородна горивна клетка.
Технологията се разработва от Hyundai Kia Automotive Group, като целта е от двете марки да се произвеждат по 100 000 водородни автомобила годишно през 2015г., което да преврърне групата в лидер при този вид превозни средства.
Плановете за пускането на серийния модел през 2012-та вероятно ще бъдат изпълнени, тъй като вчера от Hyundai разкриха последния си водороден прототип - Tucson ix Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), който има значително по-голяма автономия, в сравнение със своя предшественик.
По данни на компанията, водородният автомобил може да измине 650км. с напълно заредени резервоари и да развива скорост от 160км/ч. Характеристиките са почти идентични с тези на Kia Borrego FCEV, а автономията е с цели 76% по-голяма от тази на стария прототип на Hyundai.
По принцип производството на водородни превозни средства е изключително скъпо, тъй като при него се използва голямо количество платина, но инженерите на Hyundai Kia Automotive Group са се постарали да сведат до минимум употребата на благородния метал. Поради този факт, цената на двата автомобила се очаква да не надхвърля 50 000 щатски долара.
Автор: vladi
Публикувано на: 23.12.2010 10:52:21
Галерия Hyundai Tucson ix FCEV
Читателски коментари
Твоят коментар