Hyundai Kia Automotive Group планира през следващите две години да започне масово производство на автомобили, оборудвани с водородни горивни клетки, но те няма да са изцяло нови модели, а ще са базирани на вече съществуващи.
Първоначално алиансът е планирал да произвежда по няколко хиляди бройки годишно от водородните модели, като целта не е да се постигне комерсиален успех, а да се натрупа опит с този вид превозни средства. Идеята е през 2015-та годишното производство да достигне 100 000 бройки.
Корейците ще използват собствено разработена горивна клетка, която е създадена още през 2005г., но търпи постоянни подобрения. Технологията не изисква компресиран въздух, тъй като работи при нормални атмосферни условия.
Инженерите на Hyundai Kia Automotive Group са успели да сведат до минимум употребата на платина в инсталацията, което позволява да се намалят производствените разходи. Очакванията са крайната цена на водородните модели да не надхвърля 50 000 щатски долара.
Припомняме ви, че през 2008г. Kia показа водородна версия на модела Borrego, която разполага с електромотор, с мощност 154к.с., комплект литиево-йонни батерии и генератор на електроенергия чрез химична реакция между водород и кислород.
С пълен догоре 202-литров резервоар за водород, Kia Borrego FCEV може да измине 685км. без презареждане. Автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 13сек. и е в състояние да развива скорост от 170км/ч.
Първоначално алиансът е планирал да произвежда по няколко хиляди бройки годишно от водородните модели, като целта не е да се постигне комерсиален успех, а да се натрупа опит с този вид превозни средства. Идеята е през 2015-та годишното производство да достигне 100 000 бройки.
Корейците ще използват собствено разработена горивна клетка, която е създадена още през 2005г., но търпи постоянни подобрения. Технологията не изисква компресиран въздух, тъй като работи при нормални атмосферни условия.
Инженерите на Hyundai Kia Automotive Group са успели да сведат до минимум употребата на платина в инсталацията, което позволява да се намалят производствените разходи. Очакванията са крайната цена на водородните модели да не надхвърля 50 000 щатски долара.
Припомняме ви, че през 2008г. Kia показа водородна версия на модела Borrego, която разполага с електромотор, с мощност 154к.с., комплект литиево-йонни батерии и генератор на електроенергия чрез химична реакция между водород и кислород.
С пълен догоре 202-литров резервоар за водород, Kia Borrego FCEV може да измине 685км. без презареждане. Автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 13сек. и е в състояние да развива скорост от 170км/ч.