Проблемът на голяма част от малолитражни агрегати обаче е, че те не могат да се похвалят с висока ефективност, което принуди автопроизводителите да наблегнат сериозно върху това през последните години.
В понеделник, изпълнителният директор на Fiat Group, Серджо Маркионе, разкри плановете на компанията за следващите две години, в които влиза пускането на нов двуцилиндров бензинов турбодвигател, чийто работен обем е само 0.9 литра.
Турбоагрегатът ще е от семейството Multiair, характеризиращо се с иновативна технология за контрол на всмукателните клапи, позволяваща да се регулира притокът на въздух към двигателя, според необходимата мощност в даден момент.
Новият двигател ще е с 20% по-лек от настоящия четирицилиндров, но в същото време ще притежава същите качества като него, а консумацията на гориво и отделяните CO2 емисии ще са в много по-малки количества. Агрегатът ще е наличен в две версии (80 и 105 к.с.), а първият модел, който ще се предлага с него ще е Fiat 500.
Серджо Маркионе разкри също, че компанията работи и по атмосферна версия на този двигател, която ще е с мощност 65к.с., а на по-късен етап агрегатът ще има и версия CNG, която ще работи на газ.
Абе селяндур с Фияат айде по полека - кой измисли ABS, ESP триточковите колани дистроника и какво ли още не мерцедес директното впръскване кой го измисли дори и французите са по креативни ситроен има един куп патенти. Италианците осен мулти еър какво са измислили? И не се знае дали ще се наложи тая техника. Ай моля. Италианците да правят дизайна за тва ги бива.