Автомобилът Ducati 6098 R, който испанецът Даниел Гарсия показа преди повече от година, едва ли някога ще влезе в производство, но не така стоят нещата с друг подобен проект от Австралия.
Местна компания представи Spartan V, който представлява спортна кола, оборудвана с 1 199-кубиков V-Twin двигател на Ducati, доставящ мощност от 170к.с. Предвидено е от модела да бъдат произведени само 300 бройки, като цената на всяка една от тях ще е около 85 000 щатски долара.
Изключително любопитен факт около Spartan V е, че автомобилът тежи едва 300кг., което е постигнато чрез широка употреба на композитни материали. Именно ниското тегло е причината, колата да ускорява от 0-100км/ч. само за 3 сек. и да развива скорост от 280км/ч.
Въпреки че аз лично съм скептичен относно сигурността, която предлага Spartan V, компанията разработчик твърди, че той е безопасен и дори отговаря на изискванията на FIA за участие в състезания. Шасито му е с тръбна конструкция, във вътрешността е вграден двоен ролбар, седалките са Sparco, а водачът и пътникът до него се „залепят” за тях посредством 5-точкови колани.
Местна компания представи Spartan V, който представлява спортна кола, оборудвана с 1 199-кубиков V-Twin двигател на Ducati, доставящ мощност от 170к.с. Предвидено е от модела да бъдат произведени само 300 бройки, като цената на всяка една от тях ще е около 85 000 щатски долара.
Изключително любопитен факт около Spartan V е, че автомобилът тежи едва 300кг., което е постигнато чрез широка употреба на композитни материали. Именно ниското тегло е причината, колата да ускорява от 0-100км/ч. само за 3 сек. и да развива скорост от 280км/ч.
Въпреки че аз лично съм скептичен относно сигурността, която предлага Spartan V, компанията разработчик твърди, че той е безопасен и дори отговаря на изискванията на FIA за участие в състезания. Шасито му е с тръбна конструкция, във вътрешността е вграден двоен ролбар, седалките са Sparco, а водачът и пътникът до него се „залепят” за тях посредством 5-точкови колани.