Автор: admin
Публикувано на: 08.02.2010 11:10:05

Рейтинг:

Зад
История
Японската компания Mitsubishi се е доказала като производител на едни от най-надеждните превозни средства със задвижване към четирите колела. Всичко започва през 30-те години на миналия век с автомобила PX33, оборудван със 4WD технология.

В последствие от Mitsubishi разработват и въвеждат множество 4x4 модели, включително леки коли и пикапи, но най-популярният и до днес е Pajero. Джипът се появява на бял свят през 1982-ра, а през 2006-та беше пуснато в продажба неговото четвърто поколение.

Миналата година Mitsubishi Pajero получи леко освежаване и модернизирани скоростна кутия и 3.2-литров дизелов двигател, извели го по всички показатели до челни позиции в неговия сегмент. Освен това максималната му теглителна способност е увеличена от 3 300 на 3 500кг.

Екстериор
Още при първата среща с Mitsubishi Pajero разбирате, че той не е просто SUV модел, а един истински джип, способен да ви измъкне от всяка ситуация и да ви отведе безпроблемно до всяка една дестинация, за което говори и външният му вид.

Дизайнът на автомобила изразява стремежа на Mitsubishi да създаде едно изцяло ново Pajero, надминаващо по всички показатели своите предшественици. Смелите линии му придават едновременно солиден и изтънчен облик, като същевременно е повишена безопасността и е намалено нивото на шум.

Интериор
Вътрешността на автомобила е изключително просторна, предоставяща достатъчно място на всички пътници, включително и на тези на третия ред седалки. Това, в комбинация с луксозния кожен салон и всевъзможните екстри, допринасят за отличен комфорт както в града, така и при пътувания на дълги разстояния.

В стандартното оборудване на Mitsubishi Pajero са включени сензорни чистачки и светлини, кожени салон и мултифункционален волан, отопляеми и ел. регулируеми предни седалки, 860-ватова аудио система Rockford Acoustic с 12 високоговорителя, DVD навигация с 40GB хард диск и карта на България, мултифункционален тъчскрий дисплей, камера за обратно виждане и др.

Двигатели
В България Mitsubishi Pajero се предлага с два двигателя. Това са модернизираният 3.2 DI-D и изцяло новият бензинов 3.8 V6. Последният доставя 250к.с. мощ и 329Нм. въртящ момент, и е най-мощният използван някога от Pajero. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 10.8сек. и развива 200км/ч.

Четирицилиндровият дизелов 3.2 DI-D получи нова конструкция през 2009г., като бяха направени промени по лагерите, главите на цилиндрите, буталата, свързващите щанги, разпределителните валове, системата на клапаните, турбокомпресора, маслената помпа, системата за впръскване и електронното управляващо устройство.

Резултатът от извършените подобрения по турбодизеловия двигател е мощност от 200к.с. и максимален въртящ момент 441Нм., наличен още при 2 000об/мин., което е с цели 40к.с. и 68Нм. повече от тези на стария 3.2 DI-D агрегат. Разходът на гориво пък е намалял от 10.3л/100км. на 8.5л/100км., а отделяните CO2 емисии са спаднали от 280 на 224гр/км. Ускорението от 0-100км/ч. с този двигател става за 11.1сек., а максималната скорост достига 180км/ч.

Технологии
Системата Super Select 4WD-II безспорно е най-важната в Pajero, плод на повече от 70-годишно развитие и усъвършенстване на технологията за задвижване към четирите колела, донесла на модела рекордните 12 победи в най-трудното рали – Дакар. Фактът, че Mitsubishi Pajero се справя безпроблемно при всякакви екстремни условия по време на състезанията гарантира, че в каквато и ситуация да попаднете, автомобилът ще ви измъкне от нея.

Усъвършенстваната система Super Select 4WD-II има четири режима на работа. При икономичния 2H задвижването се предава само към задните колела, а при стандартния 4H към четирите. При превключване на 4HLC на помощ идва блокажът на централния диференциал, спомагащ за поддръжка на движещата сила при повърхности с лошо сцепление, а режимът 4LLC се използва единствено в критични ситуации и необходимост от контролирано спускане по стръмнина или излизане от гъста кал, пясък или сняг.

Водачът може да блокира и задния диференциал при изключително екстремни условия, а електронната система EBAC (Engine Brake Assist Control) се активира единствено в режим 4LLC, когато е включена първа скорост и кракът на водача не е върху спирачката, поемайки спирането на колата и давайки възможност за контролирано спускане.

Настоящото Mitsubishi Pajero разполага и с усъвършенствано независимо окачване на четирите колела, осигуряващо гладко и комфортно движение върху всякакъв терен, както и по-голяма безопасност. Скоростната кутия INVECS II също е модернизирана, като има спортен режим за ръчна смяна на предавките и се адаптира към различните стилове на шофиране на водачите.

Сигурност
Mitsubishi Pajero предоставя безупречна сигурност, присъща за всеки истински джип, но автомобилът може да се похвали и с множество системи за безопасност, гарантиращи, че при катастрофа или преобръщане, водачът и пътниците няма да получат никакви или ще се разминат с минимални наранявания, стига разбира се да са си поставили коланите.

Автомобилът е оборудван с предни въздушни възглавници на две нива, странични въздушни възглавници, въздушни възглавници тип „завеса” и триточкови колани с блокировка на издърпването при инцидент. Каросерията пък може да абсорбира удар около двигателя, като по този начин се поема част от силата му.

ABS системата на Pajero е с електронно разпределение на спирачното усилие (EBD), осигуряващо максимална ефективност при спиране, независимо от броя на пасажерите, товара и пътната настилка. Системата ASTC (Активен контрол на стабилността и тракшън контрол) регулира спирачната сила върху всяко колело при завиване, като поддържа и оптимална движеща сила при всякакви пътни условия и терени.

Цени и оборудване
Цената на Pajero 3.2 DI-D в България е 99 990лв., а тази на Pajero 3.8 V6 – 107 990лв., като в тях освен гореспоменатото оборудване и технологии влизат тонирани стъкла, поглъщащи ултравиолетовите лъчи, затъмнени задни стъкла, ел. отопляеми и сгъваеми странични огледала, електрически панорамен люк, степенки, ксенонови светлини, рейки на покрива, два акумулатора, 18-инчови алуминиеви джанти и др.

До 25 февруари обаче, може да се възползвате от възможността да се сдобиете с дизеловата модификация на Mitsubishi Pajero само срещу 83 988лв., като промоцията е валидна до изчерпване на количествата. Имайте предвид, че моделът разполага с трети ред седалки, поради което е възможно ползване на данъчен кредит при покупката му.

Заключение
Ако желаете да притежавате автомобил, който предоставя безупречна сигурност и първокласен комфорт, то Mitsubishi Pajero е отличен избор. Моделът се е доказал през годините като един от най-надеждните джипове, а четвъртото му поколение надминава във всяко отношение своите предшественици.

Неговите системи за пасивна и активна безопасност осигуряват вашата сигурност дори и при тежки произшествия, а технологията за задвижване към четирите колела гарантира безпроблемно пътуване до всяко едно място, независимо къде се намира и през какви терени трябва да минете, за да стигнете до него. Автомобилът може да преминава дори през водни препятствия, с дълбочина до 70см.

Тестовият автомобил

Предоставеният ни за теста автомобил е от дизеловата модификация Pajero 3.2 DI-D, при която 40-те конски сили повече, за които вече споменахме, веднага се усещат. С модернизирания двигател, джипът е станал доста по-пъргав, особено когато петстепенната автоматична трансмисия се превключи на спортен режим, с ръчна смяна на предавките.

Автомобилът разполага с всички изброени по-горе екстри и технологии, като екстериорът му е в цвят Dune Beige, а интериорът е тапициран с мека бежова кожа, съчетана с дървени и алуминиеви декоративни елементи. Видимостта от Mitsubishi Pajero е отлична, за което допринасят големите прозорци и странични огледала, както разбира се и фактът, че става въпрос за джип и то не какъв да е.

Екипът ни реши да се изкачи с автомобила до местността Копитото (Витоша), за да направи снимки пред едноименния хотел. Вероятно е излишно да споменавам, че въпреки скования в лед път, джипът се държеше все едно е на асфалт и дори за миг не поднесе или забуксува, независимо, че гумите му бяха четирисезонни.

Читателски коментари

gumi - www.points.bg 2010-03-06 00:36:35 0 отговори

gumi - www.points.bg

Някак тумбесто изглежда :)

Анонимен 2010-03-01 23:32:04 0 отговори

Анонимен

ладата -нива е мн. добър оф -роуд, ама за ежедневно каране едва ли е за предпочитане! все пак това е чисто военна машина пригодена в цивилна версия! мерджото г клас е доста ама доста тежък и едва ли ще се опре на паджерото... зависи от офф-роуда! но всички "джипки" стават за нашия терен! като не пропускам да спомена и ,PATROL-класиката... да ме извиняват почитателите на LK! :)))

Анонимен 2010-02-14 15:28:50 0 отговори

Анонимен

Колега, ти пък се изказа с тази Мазда. Нищо против модела, много е добър, но тук говорим за истински джипове, като гореспоменатите.

МОНОМ 2010-02-14 11:19:20 0 отговори

МОНОМ

МАЗДА СХ-7----62000ЛВ.ПО БЪРЗ,ПО ЕВТИН.ПО ДОБРЕ ВОЗИ.ДА ИЗБРОЯВАМ ЛИ ОЩЕ.....

Анонимен 2010-02-12 09:09:17 0 отговори

Анонимен

abe za vas samo mercedes li sa6testvuva.kade zabravihte imena kato patrol,landcruser, jeep i voob6te imena ot starata 6kola.koito razbira 6 se saglasi s men .a kolkoto do pajero na mene mi haresva mnogo super korava ma6ina .qponskoto e nomer 1

Анонимен 2010-02-12 00:52:31 0 отговори

Анонимен

abe za vas samo mercedes li sa6testvuva.kade zabravihte imena kato patrol,landcruser, jeep i voob6te imena ot starata 6kola.koito razbira 6 se saglasi s men .a kolkoto do pajero na mene mi haresva mnogo super korava ma6ina .qponskoto e nomer 1

DoNiko 2010-02-11 06:55:00 0 отговори

DoNiko

От изброените от мен модели не виждам нито един, който като джип да отстъпва на останалите ( сам използваш думата джипове ). Със заводските гуми нито един няма да е кой знае колко по-проходим от другите, а подмяната им ги вкарва в класа, който наричаш "подготвени за оффроуд". А до оффроуд състезанията - да водачът е определящ, и най-вече неговият избор на автомобил. Шампионът е избрал Паджеро. Точка. @Весо - не смятаме да участваме в Рали Дакар, но думата джип за мен означава истински високопроходим автомобил. Ако беше за Какар - там е ясно - взимаш този с най-много победи ( Паджеро ) и караш.

Geri 2010-02-09 17:57:54 0 отговори

Geri

Паджерото е невероятен джип. Не знам какво толкова сте се хванали за този Г клас, който струва майка си и баща си, а освен това за всяка допълнителна екста се плаща и то солено. Тук доколкото виждам за 83 988лв. си взимащ джип 200 коня, който харчи 8.5 на 100 и има всевъзможни екстри.

Анонимен 2010-02-09 11:05:43 0 отговори

Анонимен

Че Г клас е уникален джип няма спор, но има и други не по-малко добри и не може да казвате има само този и никой друг.

Veso 2010-02-08 23:49:26 0 отговори

Veso

Какво се карате? Всеки да си купува каквото му харесва и което е по възможностите му. Ако не може да си го позволи, то остават мечтите. Според мен всеки един джип си има своя чар и е въпрос на вкус кой на кого харесва. А колкото до проходимостта му - да не смятате да участвате с него в рали Дакар, че спорите за глупости?

Niko 2010-02-08 17:14:02 0 отговори

Niko

Забравих да спомена също, че аз давам впечатление за сегашните модели, а не за предишни техни поколение отпреди 10 или 20 години.

Niko 2010-02-08 17:13:07 0 отговори

Niko

Тук не говорим за специално създадени машини за офроуд състезания а за серийни модели. От изброените от теб само за Дифендър съм съгласен, че може да е някакъв конкурент на Мерцедес Г. А за самите състезания съм малко скептичен. Там разбира се автомобилът е важен, но основна роля играе водачът, а Върбанов наистина е отличен офроуд състезател.

Анонимен 2010-02-08 16:34:48 0 отговори

Анонимен

Няма какво да се карате. Купувайте по една Лада Нива и може да минавате отвсякъде. Стига да имате малко умения.

Do Niko 2010-02-08 16:26:52 0 отговори

Do Niko

Доста нескопосано изказване, "има G-клас и всички останали джипове". Къде слагаш Дифендър, ЛК къса база, Паджеро къса база ( шампион на българия по оффроуд, пилот Върбанов ), Патрол къса база? Да, Г-класата е много сериозен офроудър, но има достойни конкуренти.

Niko 2010-02-08 15:05:21 0 отговори

Niko

Има Mercedes G Class и всички останали джипове

Анонимен 2010-02-08 14:21:21 1 отговори

Анонимен

Всичко много хубаво, ама в тая криза толкова пари много малко хора имат. Иначе поздравления за теста!

Анонимен 2010-02-08 14:16:35 0 отговори

Анонимен

Ами давай спори! Явно имаш свой фаворит.

Niko 2010-02-08 12:28:35 0 отговори

Niko

А бе може да се поспори по този въпрос!

Анонимен 2010-02-08 11:33:31 0 отговори

Анонимен

Това определено е един от най-добрите джипове. Мой много близък приятел има от третото поколение 2001г. и впечатленията ми са отлични.

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg