Автор: admin
Публикувано на: 21.12.2009 13:51:10

Рейтинг:

Зад
Вземайки предвид сезона и метеорологичните условия, решихме да проведем първия тест драйв в категорията „Зад волана” с компактния SUV Mercedes GLK, като предоставеният ни автомобил е от модификацията 320 CDI. Въпреки че все още не се беше образувала сериозна снежна покривка, се отправихме към Люлинския манастир "Св. Св. Кирил и Методий", разположен югозападно от кв. „Горна баня” (София), в чиято околност имаше достатъчно сняг, за да успеем да направим подобаваща фотосесия.

История
Когато през 2003г. BMW въведе компактния SUV X3, никой не предполагаше, че той ще стане толкова популярен, поради високата му цена, но моделът надмина всички очаквания. Естествено Mercedes и Audi не можеха да стоят безучастно, което доведе до появата на GLK и Q5.

Mercedes GLK направи своя световен дебют през април 2008г., на изложението в Пекин (Китай), и беше въведен на европейския пазар през есента на същата година, като само за един месец немската компания получи 10 000 поръчки за него.

Екстериор
Въпреки че Mercedes GLK е насочен предимно към дамите и се определя като „женски” автомобил, той всъщност не излъчва никакъв сексапил, а дори напротив - външният му вид вдъхва усещане за груба сила и мощ, присъщи за мъжете.

Компактният SUV споделя обща платформа с C-Class, но при GLK ясно личат характерните за по-големия му брат GL-Class дизайнерски линии и не случайно той носи в името си буквата “G”. Голямата радиаторна решетка, ъгловатите форми, добрият пътен просвет и двата накрайника на изпускателната система допринасят за агресивния външен вид на автомобила.

Интериор
Габаритите на GLK са по-малки от тези на конкурентите му - BMW X1 и Audi Q5, но той предлага отлично пространство за пътниците и достатъчно място за багаж в товарното отделение, чийто обем стандартно е 450 литра, но при сгънати задни седалки се увеличава до 1 550 литра.

Още при качването си в компактния SUV, човек усеща, че моделът е представител на премиум сегмента. Наред с отличната видимост във всички посоки, характерна за GL-Class и класическия G-Class, Mercedes GLK може да се похвали и с окачване Agility Control, адаптиращо се към пътните условия и навиците на водача, което допринася за комфорта по време на пътуване.

Двигатели
Mercedes GLK се предлага в дизеловите модификации 220 CDI (170к.с.) и 320 CDI (224к.с.), и бензиновите 300 (231к.с.) и 350 (272к.с.). При първата двигателят е от серията BlueEFFICIENCY и се характеризира с отлични параметри, като с него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 8.8.сек. и може да развие 205км/ч. В същото време средната консумация на гориво е 6.9л/100км., а отделяните CO2 емисии – 183гр/км.

Модификацията GLK 320 CDI, с каквато проведохме нашия тест драйв, ускорява от 0-100км/ч. за 7.5сек., развива максимум 220км/ч. и изразходва средно по 7.9 литра дизелово гориво на 100км. пробег. Трилитровият и двигател е снабден със система за рециркулация на изпусканите газове, оксидиращ каталитичен конвертор и стандартен филтър за твърди частици, който не се нуждае от поддръжка.

Бензиновите GLK 280 и GLK 350 гарантират скоростна функционалност при умерена консумация на гориво, като при втория динамичните показатели са сравними с тези на спортните коли – ускорение от 0-100км/ч. за 6.5сек.и достигане на максимална скорост от 230км/ч.

И при четирите модификации скоростната кутия е седемстепенна автоматична 7G-TRONIC, но нейният лост се намира на централната конзола, а не на волана, както е при моделите ML-Class и GL-Class.

Безспорното доказателство за качествата на Mercedes GLK дойде преди десетина дни, когато тунинг компанията Brabus разпространи информацията, че доработена от нея версия на модела е развила на пистата Нардо в Италия 322.3км/ч., с което се е превърнала в „Най-бързият легален SUV в света”. Имайте предвид, че немските тунери са успели да вкарат в компактния SUV чудовищен V12 двигател, който е с увеличен обем от 5.5 на 6.3 литра и разполага с мощност 750к.с.

Технологии
Сърцето на GLK е последното поколение на системата за задвижване към четирите колела 4MATIC, а комбинирането и с най-новите електронни системи за контрол допринася за завидните офроуд качества на автомобила. Системите за динамика на управлението ESP, ASR и 4ETS са превъзходно синхронизирани една към друга, гарантирайки стабилно управление при всякакви пътни условия и терени.

Mercedes GLK има възможност да се поръча с офроуд пакет, при който с натискането на бутона „G” се задейства специална програма за шофиране. Тя променя схемата за превключване на предавките на 7G-TRONIC, „омекотява” характеристиките на педала на газта и активизира офроуд функцията ESP.

В режим „офроуд” системата  работи с по-голяма степен на превъртане на колелата, като в същото време пази стабилността при поддържане на посоката. Тази стратегия за контрол  подобрява сцеплението, особено при повърхности с ниско триене като пясък, чакъл или дребни камъни. Има възможност да се избере и режим за ръчно превключване на предавките, при който смяната става чрез планки на волана. В допълнение, системата Downhill Speed Regulation (DSR) може автоматично да поддържа предварително зададена скорост при спускане по стръмен наклон.

Сигурност
GLK може да се похвали с отлична активна и пасивна безопасност. В стандартното оборудване на модела са включени множество системи за сигурност, седем въздушни възглавници, NECK-PRO крашактивни подглавници за предните места и подсилена защита от страничен удар.

Като опция се предлага системата PRE-SAFE, разчитаща на множество сензори за предвиждане на удар и предприемаща подходящи мерки преди сблъсък. При възникване на инцидент, тя изключва двигателя, включва аварийните светлини и отключва вратите.

Цени и оборудване
Базисната цена на GLK в България започва от 77 920 лева, при модификацията 220 CDI BlueEFFICIENCY, като в стандартното оборудване, освен споменатите по-горе екстри и технологии, влизат също 17-цолови алуминиеви джанти, двузонова автоматична климатична инсталация THERMATIC с прахов филтър, аудио система със CD/MP3 съвместимост и 5-инчов цветен дисплей, BLUETOOTH разговорна уредба и др.

При модификациите 320 CDI, 300 и 350, чиито цени започват съответно от 93 880 лева, 89 655 лева и 98 105 лева, стандартното оборудване включва още променливо сервоуправление, по-голям резервоар (66 литра)  и отново 17-инчови джанти, но с друг дизайн.

Допълнително се предлагат няколко пакета и всевъзможни екстри, сред които система за паркиране, камера за движение на заден ход, панорамен покрив, мултимедийна система COMAND, комфортен климатик THERMOTRONIC, би-ксенонови светлини с интелигентна система за управление (ILS), озвучителна система Harman/Kardon, система за комфортен достъп и стартиране на двигателя KEYLESS-GO, автоматично отваряне/затваряне на багажника и др.

Заключение
Mercedes GLK е универсален автомобил, който може да се използва както за ежедневно шофиране в града, така и за дълги пътувания или офроуд приключения, предоставяйки на водача и пътниците достатъчно пространство и отличен комфорт.

Благодарение на компактните за този сегмент размери и особено когато в оборудването са включени парктрноник и камера за движение на заден ход, паркирането с автомобила на неудобни места се превръща в изключително лесна задача. От друга страна, адаптивното окачване Agility Control гарантира комфорт при дълги пътувания, а проходимостта на GLK е на много високо ниво, като автомобилът може да изкачва наклони със стръмнина до 68% и да преминава през вода с дълбочина до 300мм.

Тестовият автомобил
Екипът ни провери възможностите на Mercedes GLK 320 CDI, като тестовият автомобил е оборудван с множество допълнителни екстри, на стойност около 37 500 лева. Неговият цвят е бонамит сребрист металик, а тапицерията му е от естествена кожа в черен цвят. Спортният пакет „Екстериор”, включващ 19-инчови джанти, хром пакет, уширения в цвета на купето и спортно окачване, допълнително подчертава агресивния вид на превозното средство.

Сред глезотиите в оборудването присъстват екстри като камера за движение на заден ход, парктроник, предни седалки с мемори функция, мултимедийна система COMAND APS с HDD-навигация, DVD-чейнджър за 6 диска и LINGUATRONIC, автоматична климатична инсталация THERMOTRONIC, би-ксенонови светлини с интелигентна система за управление (ILS), пакет "Интериорно осветление", автоматично отваряне/затваряне на багажника и др.

Автомобилът е регистриран в края на месец юни и с него вече са изминати над 15 000км., така че двигателят му е напълно разработен и успяхме да използваме капацитета му изцяло. 224-те коня под капака и максималният въртящ момент от 540Нм., наличен още при 1 600об/мин., допринасят за отличната динамика и превръщат изпреварването в детска игра, стига да се спазват пътните маркировки и знаци.

Очаквайте в началото на новата 2010-та следващия ни тест драйв, когато ще седнем „Зад волана” на…… Е, няма да разваляме изненадата!

Читателски коментари

Анонимен 2010-02-02 17:02:37 0 отговори

Анонимен

mercho si e super

Климатици - v-clima.com 2010-01-08 22:18:48 0 отговори

Климатици - v-clima.com

Дай боже всекиму

gumi - http://gumite.blog.bg 2010-01-08 08:58:44 0 отговори

gumi - http://gumite.blog.bg

Искам и аз така!

Анонимен 2010-01-08 08:57:53 0 отговори

Анонимен

Лудница е! С тия гуми и този вид е само за планинско шофиране!

Анонимен 2009-12-30 13:36:45 0 отговори

Анонимен

А бе немците нещо прецакаха дизайна на моделите си! Италианците в това отношение много напреднаха.

Bertone 2009-12-29 14:27:19 0 отговори

Bertone

Добре са си новите модели! Въпрос на вкус! ;)

Ivcheto 2009-12-22 22:08:14 0 отговори

Ivcheto

Не ми харесват формите на новите модели на Мерцедес, да вземат да ги позакръглят малко, че си губят клиентите.

Анонимен 2009-12-22 10:41:35 0 отговори

Анонимен

Поздравление за статията. Много добре е написана.

Grisho 2009-12-22 10:02:41 0 отговори

Grisho

Една съседка си купи такъв мерцедес преди няколко месеца и като го видях и казах, че е луда да даде толкова пари за него. Още повече колата е в уникално гаден червен цвят. Когато ме повози обаче, коренно си промених мнението, с изключение това за цвета. Чудя се как може хората да си купуват автомобили с отвратителни цветове.

Анонимен 2009-12-22 00:41:38 0 отговори

Анонимен

Като за повдигната цедка цената му е солена. Ташак работа!

Lu Chezar 2009-12-21 20:04:17 0 отговори

Lu Chezar

Браво бе! Много добро!

Marto 2009-12-21 20:00:10 0 отговори

Marto

Кой пък го е определил за женска кола ми е много интересно. А до колегата преди мен - бъди сигурен, че са го изръчкали.

Анонимен 2009-12-21 19:26:51 0 отговори

Анонимен

Яко ли го изръчкахте?

Ivo 2009-12-21 18:03:05 0 отговори

Ivo

Поздравления за теста. Много добре е описано всичко!

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
Ключови думи
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg