Автор: admin
Публикувано на: 03.05.2010 13:05:42

Рейтинг:

Зад
Минаха почти два месеца от последния ни тест драйв, но сме доста заети с развитието на Blogmedia.bg и не ни остава време да се наслаждаваме на хубави автомобили. Въпреки това, отделихме един ден, за да седнем зад волана на новия Mercedes E-Class, при това на модификацията 250 CDI, която използва новия 2.2-литров дизелов двигател, разполагащ с каскадна турбина.

История
Първото поколение на Mercedes E-Class (W120 Ponton) се е появило на бял свят през далечната 1953г., като първоначално се е предлагало с 1.8-литрови бензинов и дизелов двигатели. Три години по-късно са въведени и по-мощни модификации, чиито агрегати са 1.9-литрови, отново бензинов и дизелов.

За да ви запознаем с историята на всички поколения на E-Class ще трябва да изпишем много страници, които вероятно пак няма да са достатъчни, затова нека преминем направо към последното осмо поколение на модела, което е на пазара от миналата година. То е доста по-различно от всички негови предшественици, най-вече заради специфичния му дизайн, предизвикващ доста крайни мнения.

Екстериор
С въвеждането на ръбати форми в своите модели Mercedes определено рискува доста, тъй като на много клиенти те не им допадат. Познатите ни от последните две поколения на E-Class двойни фарове присъстват и тук, но тяхната форма е станала кубеста, за да съответстват на цялостния дизайн на автомобила.

На всички критици обаче трябва да им е ясно, че именно ръбатият дизайн има основна заслуга коефициентът на челно съпротивление при модела да е само 0.25, което го превръща в най-аеродинамичният в неговия клас, а и не само. Този показател е постигнат и чрез променливата геометрия на отворите за въздух, които направляват въздушния поток към отделението за двигателя.

Интериор
Напълно в тон с външния вид, ръбатите форми присъстват и в интериора. Те обаче в никакъв случай не са за сметка на онова типично за Mercedes усещане, с което не може да се похвали нито една друга марка, а именно, че не се намираш в автомобил, а си седнал вкъщи на фотьойла, като дори в новия E-Class то е засилено още повече.

Седанът определено е един от най-удобните за дълги пътувания, с който нито водачът, нито пътниците усещат чувство на умора, като предлага още по-голям комфорт от своя предшественик. Това е постигнато чрез множество нови технологии, сред които окачване с адаптивни амортисьори, нагаждащи се към конкретните пътни условия.

Двигатели
Инженерите на Mercedes са постигнали огромен напредък при двигателите, с които се предлага новият E-Class. Освен че са станали по-производителни, при някои консумацията на гориво е намалена с цели 25%. Агрегатите са 4, 6 и 8-цилиндрови, с мощности от 136 до 525к.с., а подробна информация за тях може да намерите на Mercedes-benz.bg.

Четирицилиндровите CDI двигатели са получили съвършено нова конструкция и се отличават с последно поколение система за впръскване на горивото, бързодействащи пиезоелектрически инжектори, подобрена рециркулация на отработените газове и иновативен двоен турбокомпресор. Оборудваните с тях модификации, E 200 CDI, E 220 CDI и E 250 CDI, могат да се похвалят с изключително нисък среден разход на гориво от 5.3л/100км.

Най-мощната дизелова модификация е E 350 CDI, чийто двигател е шестцилиндров, генериращ 231к.с. Същият агрегат, но с намалена мощ до 211к.с., използва и екологичният 350 BlueTEC, оборудван с най-добрата технология за контрол на емисиите в света и отговарящ на емисионния стандарт EU6.

При 1.8-литровите бензинови двигатели на E 200 CGI (184к.с.) и E 250 CGI (204к.с.) също са постигнати забележителни резултати, като консумацията на гориво е смъкната с 20%, съответно до 6.8 и 7.4л/100км. При E 350 CGI (292к.с.) и E 500 (388к.с.) пък разходът е намален със скромните 0.6л/100км. Върховата модификация E 63 AMG вече разполага с мощност от 525к.с., гарантираща и ускорение от 0-100км.ч. за 4.5сек.

Технологии
Както всички досегашни поколения на Mercedes E-Class и последното разполага с революционни за времето си технологии. В него са внедрени над 20 нови или осъвременени технически постижения, превръщащи пътуването в по-комфортно и сигурно.

Моделът е първият в света, който разполага с нагаждащи се според пътната обстановка фарове. Те реагират автоматично, като не заслепяват останалите водачи на превозни средства. Системата е наречена Adaptive Main Beam Assist, а принципът и на действие е разпознаване на насрещните коли чрез видеокамера на предното стъкло и регулиране наклона на светлините. Обхватът на късите се променя от 65 до 300 метра, а при положение, че пътят е чист, тя сама включва дългите светлини. От Mercedes предлагат системата със специален пакет, включващ още Intelligent Light System (интелигентна система за управление на светлините) и светлини за дневно шофиране със светодиоди.

Като опция се предлагат системата за нощно виждане Night View Assist, налична и при S-Class, но получила тук известни подобрения, и тази за ограничение на скоростта Speed Limit Assist. Първата вече има способността да засича пешеходци и да информира водача за тях, а пък втората разпознава пътните знаци за ограничение на скоростта и показва техните стойности на дисплея при скоростомера.

Системата за въздушно окачване, която се предлага като опция при модификациите с 6-цилиндрови двигатели и е включена в стандартното оборудване на E 500 и E 500 4MATIC, за пръв път е комбинирана със система за амортизиране, управлявана по електронен път, което позволява чрез обработване на сигналите, постъпващи от различни датчици амортизирането да се управлява индивидуално за всяко колело. Някои модификации са налични и със система за задвижване към четирите колела, която е последно поколение и се отличава с по-голяма ефективност, по-ниско тегло и по-компактна конструкция, довели до по-добро сцепление и по-малък разход на гориво.

Сигурност
По отношение на пасивната и активна безопасност, при новия E-Class те са на най-високо ниво. По време на разработването на автомобила са проведени повече от 150 краш теста и 17 000 реалистично симулирани ситуации на удар, чиято цел е била да се усъвършенстват още повече системите за безопасност.

Новият Mercedes E-Class разполага с интелигентна разработка на купето, осигуряваща с 30% по-голяма здравина, в сравнение с тази на предшественика му. Имайте предвид, че 72% от панелите на каросерията са изработени от високоякостна стомана, с което не може да се похвали нито един друг лек автомобил в света.

Много от технологиите и системите за сигурност, които при стария E-Class се предлагаха като опция, вече са включени в стандартното оборудване. Сред тях са системите за предпазване на пътниците в автомобила PRE-SAFE и разпознаване на сънливост ATTENTION ASSIST, 7 броя въздушни възглавници, обтегачи и ограничители на силата на опън на предпазните колани, облегалки за главата, реагиращи при удар, и подвижни детски седалки тип ISOFIX

От Mercedes са помислили не само за сигурността на водача и пътниците, но и за тази на останалите участници в движението. Автомобилът разполага с активен преден капак, който е създаден за защита на пешеходците. Технологията позволява при удар капакът да се повдигне с 50мм. за части от секундата, увеличавайки деформационното пространство. Интересно е, че водачът може да върне капака в стандартно положение без да е необходимо посещение в сервиз.

Като опция се предлагат и множество допълнителни системи за сигурност. При E-Class вече е възможно да се поръча познатата ни от S-Class технология за автоматично задействане на спирачките при опасност от сблъсък, чиито датчици тук са с обсег 200 метра, а не 150м. както до момента.

Системите, които ми направиха най-силно впечатление, докато тествах новия E-Class, са Blind Spot Assist (асистент за мъртвата зона) и Lane Keeping Assist (поддържане на движението в избраната лента). Благодарение на тях водачът може да се увери, че няма автомобил в мъртвата зона и да предприеме преминаване в друга лента, а когато линията на пътната настилка е непресечена, втората система сигнализира да не се предприема маневра.

Цени и оборудване
Базисната модификация на новия Mercedes E-Class е 200 CDI, чиято цена започва от 73 440лв. с ДДС. Списъкът със стандартното оборудване е доста дълъг, както и този с допълнителното, като за модела вече се предлагат доста екстри, достъпни до момента само при S-Class.

Така например по-взискателните клиенти могат да си поръчат активни мултиконтурни седалки, които са с нова конструкция, позволяваща на вградените в облегалките бързодействащи пиезоелектрически вентили да променят въздушното налягане, в зависимост от ъгъла на завъртане на волана, страничното ускорение и скоростта на автомобила, осигурявайки на водача и на пътника до него още по-добра странична опора. Моделът се предлага и със заден ред, разделен на две удобни кресла, разполагащи с всички функции на предните.

Комфортната климатична инсталация THERMOTRONIC също заслужава нашето внимание. При нея не само, че има три отделни зони (за шофьора, пътника до него и тези на задната седалка), но и три климатични режима. Това са Diffuse (дифузен), Medium (умерен) и Focus (фокусиран), които се променят само с натискането на едно копче, според личните предпочитания.

От Mercedes са предвидили и множество пакети за новия E-Class, като пълната ценова листа може да изтеглите от тук.

Заключение
След като се запознах подробно с новия Mercedes E-Class и тествах автомобила, мога спокойно да твърдя, че той се е доближил още повече до по-големия си брат S-Class. Моите лични предпочитания дори клонят към него, но това вероятно е продиктувано от възрастта ми (30г.) или пък от факта, че не съм от най-големите привърженици на луксозните седани от ранга на S-Class.

Автомобилът е изключително подходящ за хора, на които често им се налага да пътуват на дълги разстояния. Зад волана на новия E-Class те си гарантират, че пътуванията им ще минават леко и неуморно. В същото време, машината се справя доста добре и в градски условия, като предлага отлична маневреност, характерна за масовите модели на Mercedes.

Тестовият автомобил
Доволен съм, че модификацията, която тествах беше E 250 CDI, тъй като според мен тя заслужава най-голямо внимание. Автомобилът е оборудван с четирицилиндров 2.2-литров дизелов двигател, като почти по нищо не отстъпва на E 320 CDI от предишното поколение, чийто агрегат е 3.0 V6.

Причината за отличната производителност на четирицилиндровия агрегат, който доставя мощност от 204к.с., а максималният му въртящ момент достига 500Нм., се крие в наличието на така наречената каскадна турбина, представляваща всъщност система от две турбини, като първата е за ниските обороти, а втората - за високите.

Наличието на каскадна турбина има няколко положителни ефекта, сред които увеличаване на мощността и намаляване на разхода на гориво и нивото на шума. В комбинация с механична трансмисия, средният разход на гориво при E 250 CDI е впечатляващите 5.3л/100км., а отделяните CO2 емисии – 139гр/км. По-интересно обаче е когато трансмисията е петстепенната автоматична Touchshift. Тогава наличието на две турбини позволява много по-бърза смяна на предавките, а ускорението от 0-100км/ч. става за 7.4сек.

Тестовият автомобил разполага с много допълнителни екстри, а цената му като нов е била 126 524 лева с ДДС. Важно е да се отбележи, че той е оборудван с пакетите “Авангард”, „Щори”, „Защита срещу кражба”, „Лента за движение” и „Огледала”. Освен това, разполага с камера за движение на заден ход, парктроник, система Command APS с DVD плеър, панорамен покрив, 5-степенна автоматична трансмисия, климатик THERMOTRONIC, светлинната система Intelligent Light System и други екстри.

Читателски коментари

Анонимен 2011-03-07 13:04:51 0 отговори

Анонимен

The best or nothing пичове това какво ви говори.това е новото лого на MERCEDES-BENZ това е

Анонимен 2011-03-07 13:01:36 0 отговори

Анонимен

пичове вижте само новото лого на мерцедес бенц и тогава да говорим . То гласи The best or nothing тва е

Анонимен 2010-05-19 11:27:22 0 отговори

Анонимен

iskam nova kola

Анонимен 2010-05-13 12:44:14 0 отговори

Анонимен

ПепиХондата ti dobre li si da sravnqvash mercedes s HONDA.1-vo Honda e s druga filosofiq avtomobil 2-ro cenata na Mercedes-a e +30% i 3-to nikoi do sega ne e bil Mercedes po komfort(govorq za seriini avtomobili).Honda sravnqvai s BMW a Lexus s Mercedes

Пепи Хондата 2010-05-06 12:42:31 0 отговори

Пепи Хондата

Стига с тези мерцедеси бе хора. Много прехвалени, много скъпи. Хонда Акорд е класи над е класата.

Анонимен 2010-05-05 19:40:08 0 отговори

Анонимен

Мен старото поколение на Е класата ми харесва много повече.

Drago 2010-05-04 21:09:07 0 отговори

Drago

С този дизайн от Мерцедес определено дръпнаха назад.

Анонимен 2010-05-04 11:06:32 0 отговори

Анонимен

И защо така реши? Другите коли да не са каруци? Доста елементарно мислене.

Toni 2010-05-04 10:58:34 0 отговори

Toni

Мерцедес си е Мерцедес! Няма по-добри!

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg