Автор: admin
Публикувано на: 04.06.2010 13:18:42

Рейтинг:

Зад
General Motors реши да извърши промяна в политиката на Chevrolet, като превърне моделите на марката в глобални. Освен това, компанията ще наблегне сериозно на подобряване на тяхната визия и сигурност, за да ги направи още по-конкурентноспособни.

Първият от новите представители на марката е моделът Cruze, станал доста популярен, най-вече заради примамливата си цена и привлекателен външен вид. Екипът ни имаше възможност да тества автомобила и по-точно дизеловата модификация, задвижвана от 2.0-литров агрегат, с мощност 150к.с.

История
Първото поколение на Chevrolet Cruze се продаваше в периода 2001-2008г., но то няма абсолютно нищо общо с днешния модел, тъй като е съвместна разработка на GM и Suzuki, като японците го предлагаха под името Ignis.

Настоящият Cruze беше въведен на пазара в САЩ през 2008г., а на европейския се появи година по-късно. Той замества модела Lacetti в продуктовата гама на Chevrolet, като освен седана, скоро ще бъдат въведени версии хечбек и комби.

Екстериор
Дизайнът на модела е наистина революционен за Chevrolet и демонстрира новият стилистичен език на марката. Той е дело на екип от Южна Корея, но в създаването му са участвали и техни колеги от САЩ, Австралия и Германия, като идеята е била външният вид на автомобила да отговаря на европейските вкусове.

Инженерите на Chevrolet са обърнали голямо внимание на детайлите, като радиаторната решетка е разделена от линия, върху която стои логото на марката, а задният капак е относително къс, с което се създава усещане за спортно купе с четири врати.

Интериор
По отношение на габарити, Cruze е по-дълъг и по-широк от Lacetti, като разбира се това се е отразило положително върху вътрешното пространство и багажното отделение. Относно стил и материали, интериорът на автомобила е на светлинни години пред този на своя предшественик, като създава усещането, че се намирате в автомобил от по-висок клас.

Сериозна промяна е настъпила и при седалките, които са станали значително по-удобни, а тапицериите им по-качествени. Не мога да не отбележа, че въпреки плавното скосяване на покрива, отзад остава достатъчно пространство над главите дори и на по-високи пътници, което е голям недостатък на някои конкурентни модели.

Инженерите на Chevrolet са извършили коренни промени по предната рама, носеща двигателя и трансмисията, като тя е фиксирана към каросерията, посредством четири гумени тампона. По този начин са намалени значително шумът и вибрациите в интериора.

Двигатели
Наборът от двигатели на Chevrolet Cruze се състои от два бензинови и един турбодизелов. Първите са изцяло алуминиеви, със системи за променливо газоразпределение, регулиращи всмукателните и изпускателните клапани, а дизеловият е оборудван серийно с филтър за твърди частици, без необходимост от периодична поддръжка.

Бензиновите агрегати са 1.6 и 1.8-литрови. Първият е с мощност 113к.с. и максимален въртящ момент 153Нм. при 4 200об/мин., докато при втория тези характеристики са съответно 141к.с. и 176Нм. при 3 600об/мин., като 85% от последния е наличен още при 2 000об/мин. Модификациите с тези двигатели ускоряват от 0-100км/ч. съответно за 12,5 и 10 сек., а средните им разходи на гориво са 6.7 и 6.8 л/100 км.

2.0-литровият дизелов агрегат доставя мощност от 150к.с., а максималният му въртящ момент достига 320Нм. при 2 000об/мин. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 10 сек., а средният му разход на гориво, в комбинация с механична трансмисия, е 5.6л/100км. От Chevrolet са предвидили до края на годината да въведат и олекотена версия на този двигател, която да е още по-икономична, но нейната мощност ще е 125к.с.

Технологии
Chevrolet Cruze е първият автомобил на GM, използващ новата платформа Delta II, на която концернът залага големи надежди за своите глобални модели. Върху нея е изграден също новият Opel Astra, както и очакваните догодина Chevrolet Volt, Opel Ampera и следващият Opel Zafira.

При разработването на спирачките, окачването и ходовата част на модела, инженерите на Chevrolet са взели предвид данни за навиците и вкусовете на средностатистическия европеец, получени на базата на тестове, проведени по пътищата на Стария континент. Автомобилът е с по-широка следа, чрез което е подобрено поведението му на пътя.

Сигурност
Освен с атрактивен външен вид, новите модели на Chevrolet имат за цел да привличат клиенти и със своята здравина. Именно поради това, Cruze може да се похвали с изцяло нова каросерия, която е със 140% по-здрава от тази на Lacetti. Точно тя е в основата на подобрените активна и пасивна безопасност, както и на минимализираните нива на вибрации и шум.

При разработването на модела са използвани специалисти на GM от всички краища на света и са приложени най-модерните и надеждни системи. Неслучайно Cruze премина с отличие провежданите с него краштестове, тъй като 65% от конструкцията му е съставена от високоякостна стомана, а в стандартното оборудване са включени антиблокиращата система на спирачките (ABS), електронното разпределение на спирачното усилие (EBD), системата за контрол на сцеплението с настилката (TCS) и предлаганата по желание система за стабилност (ESC).

В случай на транспортно произшествие, Chevrolet Cruze разполага с деформационни зони отпред и отзад, които намаляват оптимално пораженията върху пътническия отсег. От компанията се хвалят, че при скорост до 4км/ч., облицовките на предната и задната броня могат да поемат удар без повреди.

Цени и оборудване
По принцип цената на Chevrolet Cruze започва от 27 988 лв. при модификацията с 1.6-литров бензинов двигател, но в момента тече промоция и автомобилът може да бъде закупен само за 24 990лв. (повече информация за промоцията може да намерите на Chevrolet.bg).

Моделът се предлага с познатите ни три нива на изпълнение - Base, LS и LT, като според тях, стандартното оборудване е различно. Интересно е, че независимо от нивото, автомобилът разполага с филтри за изолиране на полените и неприятните миризми в постъпващия в купето въздух, система за отопление на задното стъкло и аудио/CD система с възможност за възпроизвеждане на MP3 файлове.

Естествено с най-много екстри може да се похвали върховото ниво LT, при което аудио системата разполага също със CD-чейнджър, USB свързаност, изход за iPod и различен дизайн на панела върху централната конзола. При LT също така климатичната инсталация е двузонна. Като допълнително оборудване пък може да бъде поръчана навигация със 7-инчов дисплей, която се предлага за първи път в този сегмент.

Заключение
Новият Cruze определено е моделът, с който Chevrolet поставя началото на нова ера в своята история, имаща за цел да промени коренно настроението на клиентите към марката, като им предложи модели с модерна визия и отлична пасивна и активна безопасност.

Разбира се, може да се работи още в тази насока, но от Chevrolet определено са решили да се заемат сериозно с поставените цели и демонстрират това с Cruze, а атрактивната цена от 24 990лв. (според промоцията в момента) дава на модела известна преднина пред конкурентите му.

Вероятно тук е мястото да спомена две неща, които ми направиха голямо впечатление и които всеки, шофиращ в големите градове би забелязал. Автомобилът е изключително маневрен (радиусът му на завой е 10,9м.), а видимостта във всички посоки е отлична, като се виждат безпроблемно останалите участници в движението, независимо от коя страна се намират.

Тестовият автомобил
Както вече споменах, тестовият Chevrolet Cruze е оборудван с 2.0-литров двигател, с мощност 150к.с., а скоростната кутия е шестстепенна автоматична. Тази комбинация му позволява да ускорява от 0-100км/ч. за 9.9сек. и да развива максимална скорост от 205км/ч., докато средният разход на гориво е 6.7л/100км.

Автомобилът е с най-високото ниво на изпълнение LT, което ще рече, че разполага с множество допълнителни екстри, достатъчни да превърнат пътуването ви в удоволствие. Неговата цена е 39 059лв., но тъй като в момента има промоция на Cruze, можете да закупите автомобила по-изгодно.

Имайте предвид, че за няколко дни успях да измина почти 1 000км. с Cruze и спокойно мога да заявя, че марката Chevrolet я очаква голямо бъдеще, особено ако продължава да напредва със същите темпове, а при положение, че си е поставила високи цели, това със сигурност ще се случи.

Читателски коментари

Анонимен 2010-08-11 14:39:06 0 отговори

Анонимен

kuca i 4e nemoje6 da q ima6

Анонимен 2010-06-26 19:09:54 1 отговори

Анонимен

Карам Astra F 1.7 DTL. За това мога само да си мечтая...

shymanov 2010-06-15 21:35:50 0 отговори

shymanov

na i az sam saglasen che na vanshen vit kolata nqma zabeleshki no neshty i kuca :)

sabew 2010-06-08 14:11:02 0 отговори

sabew

Не мога да разбера далтонисти ли са всички? Толкова ли е трудно да се види, че автомобилът е "Вишнев" цвят.

Bogdana 2010-06-08 13:01:55 0 отговори

Bogdana

Priatna kola na vun6en vid, a predpolagam sa vkarali dosta tehnologii ot Opel, koito dosta naprednaha s nowite si modeli.

Dooboo 2010-06-07 10:31:54 0 отговори

Dooboo

До Анонимен - с този червеният цвят беше автомобила, с който Шевролет представи Круз и наистина много му отива.

Dan4o 2010-06-06 23:11:31 0 отговори

Dan4o

Винаги съм бил скептик към корейските и китайски автомобили. не знам защо но им нямам доверия.

Анонимен 2010-06-06 21:53:43 0 отговори

Анонимен

Една съседка се обзаведе с Круз преди месец, но нейната е тъмно сива. Отвратителен цвят, все едно гледаш друга кола. Хора като купувате коли гледайте цвета. между другото това керемидено червено е добро, а колата имах възможност да я карам и останах с горе-долу добри впечатления.

Наско 2010-06-06 12:39:21 0 отговори

Наско

На външен вид е много добра колата, но по отношение на качество ще се разбере като минат 3-4 години от пускането на модела. Но дизайнът определено ми допада, особено в предницата.

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg