Автор: admin
Публикувано на: 05.03.2010 13:18:12

Рейтинг:

Зад
След кратко отклонение, в посока новия Opel Astra, отново сме на SUV вълна, като този път проверихме възможностите на изцяло новия малък всъдеход на BMW, получил обозначението X1, който реално все още няма пряка конкуренция.

История
X1 има изключително кратка история, тъй като се появи на пазара през миналата година. Много критици изразиха съмнение относно неговия успех, поради факта, че става въпрос за компактен автомобил, но от висок клас, каквато съответно е и неговата цена.

Припомняме ви обаче, че подобни настроения имаше и при въвеждането на X3, преди 7 години, но в крайна сметка моделът се оказа изключително успешен. На конкурентите Mercedes и Audi им бяха необходими няколко години, за да му отговорят, пускайки GLK и Q5, но баварците и до момента са лидери в този сегмент.

Да не забравяме също, че BMW се е доказала като една от най-иновативните компании, способна да предвижда бъдещето. Освен това, от Audi обявиха, че ще пуснат на пазара Q3 през 2011г., като усилено се говори и за разработване на BLK, от страна на Mercedes, което потвърждава интереса на клиентите към субкомпактни SUV модели от висок клас.

Екстериор
Външният вид на най-малкия представител на X-моделите на BMW определено го причислява към това семейство, макар и неговите габарити да са по-скромни. В сравнение с X3, автомобилът е с 11,5см. по-къс, 5,5см. по-тесен и почти 13см. по-нисък, а разстоянието между двете му оси е само с 3,5см по-малко.

От BMW определят външността на модела като „форма на радостта”. Той неслучайно е насочен към модерната целева група, търсещи автомобил, който да се справя безпроблемно в градски, междуселищни и офроуд условия, и същевременно да предлага първокласен комфорт и да изглежда атрактивно.

Интериор
Когато влезнеш в X1, усещаш типичната за BMW комфортна обстановка, постигната чрез качествени материали, функционалност и модерен дизайн. Седалките са разположени високо, като по този начин водачът и пътниците усещат напълно, че се намират в SUV.

Кокпитът е традиционно ориентиран към водача, а интериорните дизайнери са се постарали да създадат многобройни места за съхранение на багаж. Самото багажно отделение е с обем 420л., но при сгънати задни седалки той се увеличава до 1 350л. Любопитно е, че ъгълът на облегалките на задните седалки може да се регулира.

Двигатели
BMW X1 се предлага с три бензинови и три дизелови двигателя, всички отговарящи на стандарта Euro5. Базовата модификация е sDrive18i, разчитаща на четирицилиндров бензинов агрегат, с мощност 150к.с. Тя ускорява от 0-100км/ч. за 9.7сек., а средният и разход на гориво е 8.2л/100км. Другите бензинови са xDrive25i и xDrive28i, чиито двигатели са шестцилиндрови, доставящи съответно 218 и 258к.с. мощ. Ускорението от 0-100км/ч. при тях става за 7.9 и 6.8сек., максималната скорост е 223 и 230км/ч., а средният разход на гориво - 9.3 и 9.4л/100км.

И трите дизелови двигателя са четирицилиндрови двулитрови, а техните мощности са 143, 177 и 204к.с. Първите два се предлагат в комбинация както със задвижване към всички колела, така и само към задните, докато най-мощният е наличен единствено с xDrive система. При sDrive18d разходът на гориво е едва 5.2л/100км., а при sDrive20d - 5.3л/100км., докато при xDrive18d и xDrive20d този показател е съответно 5.7 и 5.8л/100км. Най-мощният дизел, xDrive23d, пък изразходва средно по 6.3л/100км., ускорява от 0-100км/ч. за 7.3сек. и достига максимална скорост от 223км/ч.

Технологии
Както във всички нови модели на BMW, така и в X1 са внедрени EfficientDynamics технологии, чиято цел е да намалят разхода на гориво и увеличат удоволствието при шофиране. Старт/Стоп функцията позволява на двигателя да се изключва, когато автомобилът е в покой, например при червен светофар, задръстване или железопътен прелез. X1 разполага и със система за регенерация на спирачната енергия, която в последствие се използва за ускорение. Пред погледа на водача има индикатор за смяна на предавките, сигнализиращ за най-подходящия момент за преминаване на друга скорост.

BMW X1 може да се похвали с адаптивни предни светлини и асистент за дълги светлини, който чрез сензори на предното стъкло преценява кога да ги включва и изключва. Динамичният автопилот пък позволява да запаметите скорост над 30км/ч. и да я увеличавате или намалявате от лост на волана, без да ползвате краката, като той се деактивира при натискане на педала на газта или спирачката.

Клиентите могат да поръчат също системата за управление iDrive, с която ще имат пълен контрол над всички функции на автомобила, като в нея е включен 8.8-инчов дисплей, на който се визуализира информацията. Камерата за обратно виждане пък показва какво се случва зад автомобила и помага на водача при паркиране.

Сигурност
Подобно на останалите X-модели на BMW, X1 също предлага безупречна сигурност. Специалната структура на каросерията предоставя максимална безопасност, а наличието на въздушни възглавници отпред, отстрани и за главите на пътниците е гаранция, че те няма да пострадат сериозно дори при тежки произшествия.

Автомобилът разполага със системите Dynamic Stability Control, Dynamic Traction Control и има възможност да се оборудва с Performance Control. Благодарение на технологиите могат да се предсказват непредвидени ситуации и с подкрепата на перфектно настроена система от окачване, управление на двигателя и спирачки, да се справите безпроблемно с тях.

Цени и оборудване
Цената на BMW X1 започва от 52 900лв. при бензиновата модификацията sDrive18i и от 56 490лв. при дизеловата sDrive18d. Останалите базови цени са 72 090лв. на xDrive25i, 80 680лв. на xDrive28i, 60 490лв. на xDrive18d, 62 110лв. на sDrive20d, 66 110лв. на xDrive20d и 71 080лв. на xDrive23d.

В зависимост от модификацията, стандартното оборудване е различно, като се предлага и много богат избор от допълнителни екстри, сред които различни видове пакети, джанти, тапицерии, помощни и мултимедийни системи. На разположение на клиентите са също няколко вида сервизни пакети, осигуряващи поддръжката на автомобила за определен период от време или изминати километри.

Заключение
Цената на X1 е доста висока, но не забравяйте, че става въпрос за модел с марка BMW, който за момента няма реална конкуренция и не е съпоставим с нито един друг автомобил. Дори да се появят аналогични модели на основните конкуренти, Mercedes и Audi, то бъдете сигурни, че техните цени няма да са по-ниски.

Въпреки че е класифициран като субкомпактен SUV, BMW X1 въобще не е малък и предоставя достатъчно пространство за петима души, а в багажното отделение спокойно може да се побере среден по обем товар. Когато управлявате автомобила, наблюдавате останалите участници в движението отвисоко и имате отлична висимост, което е характерно за повечето SUV модели.

Нашето заключение е, че ако търсите компактен SUV от висок клас, с отлични офроуд възможности и безупречна сигурност, който да използвате както в града, така и на дълъг път, то BMW X1 е точният избор. Не забравяйте също да си поръчате и някой друг пакет, който да придаде на автомобила ви още по-атрактивна визия.

Тестовият автомобил
На екипът ни беше предоставена възможност да тества качествата на модификацията X1 xDrive23d, която разчита на първия в света четирицилиндров турбодизелов двигател с каскадно пълнене. При нея комбинацията от 204к.с. мощ, компатните габарити и системата за задвижване към четирите колела xDrive, гарантира бързо изпреварване, маневреност и безпроблемно преминаване през всякакви офроуд терени.

Както всеки автомобил, предназначен за тестове, и въпросното BMW X1 xDrive23d разполага с множество екстри, които са увеличили значително цената му, от базовата 71 080лв. на 105 939лв. Отвън колата е в черния металик „Black Sapphire”, а интериорът и е със светла кожена тапицерия Nevada.

На разположение на водача са автоматична скоростна кутия Steptronic и спортен волан, с лостове за ръчна смяна на предавките. За безпроблемно паркиране се грижи системата PDC, а адаптивните предни светлини и асистентът за дълги светлини ви освобождават от ангажимента да ги включвате и изключвате.

Атрактивният външен вид на автомобила е подсилен от 18-инчови джанти, алуминиеви релси на покрива, ксенонови светлини и най-вече от пакета ”X Line”. Интериорът пък е получил пакета „Design Cool Elegance”, включващ спортни предни седалки, дървени декоративни елементи и таван в цвят антрацит.

Разбира се, можем да продължим да изброяваме екстрите, с които е оборудван автомобилът, като ел. регулируми и отопляеми предни седалки с мемори функция, двузонен климатик, аудиосистема с USB свързаност и слънцезащитни стъкла, но има голяма вероятност да ви отегчим и да пропуснете да разгледате галерията със снимки.

Тагове: BMW, BMW X1, Зад волана
Читателски коментари

mago - 2011-05-03 10:13:45 0 отговори

mago -

Обърках се това е любимата ми марка коли,но не ми е любима!!!

mago - 2011-05-03 10:12:36 0 отговори

mago -

Това е любимата ми кола.Практична и удобна е,но гадното е,че е малко голяма.Незнам защо някои не я харесват!!!

Анонимен 2010-04-17 19:14:13 0 отговори

Анонимен

Ето теста направен от Топ Гиър на БМВ Х6. В общи линии се вижда че няма проходимост никаква и е една доста безсмислена кола. http://vbox7.com/play:9482e5cd А този е на БМВ Х3 ,кола с типично за БМВ грозни форми и евтини пластмаси. http://vbox7.com/play:c0ed5c1a С две думи независимите журналисти смятат БМВ за една доста посредствена кола въпреки високата цена.

Анонимен 2010-03-20 09:32:51 1 отговори

Анонимен

напражете ако може тест на бмв x6 няма значение с кои мотор важното е да изглежда добре и да има хубави снимки

Spaas 2010-03-09 22:16:31 0 отговори

Spaas

Ами според мен немските коли са най-здрави. Какво ги хвалите толкова японските. Пресен случай е преди два дни, когато 6 човека, возещи се в Мазда загинаха, петима от които на място. После ми кажете, че били здрави.

Vankata 2010-03-07 18:39:58 0 отговори

Vankata

Добре де дай някаква равнение ти. А иначе си прав, че напоследък немците доста занемариха качеството като цяло.

Анонимен 2010-03-07 10:44:01 0 отговори

Анонимен

Не мисля че другите фирми правят по некачественни автомобили от немските сравни два еднакви автомобила за еднакви пари и ще видиш че немските отстъпват по всичко .

Vankata 2010-03-07 08:51:21 1 отговори

Vankata

Е добре де като направят кола за 40 000 смяташ ли че качеството и ще е като сега. Нали идеята е, че хората плащат за качество, като купуват БМВ Ауди и Мерцедес. А и тези екстри, за да стигне над 100 000 са малко безумни.

Анонимен 2010-03-07 08:45:25 1 отговори

Анонимен

БМВ за пореден път доказват че не могат да правят коли . Това не е джип нито кола . Какви са тези цени това излиза над 100 000 лева с екстрите и то за малка кола . Нека направят кола за 40 000 лв с екстрите и тогава да се перчат . Ами поддръжката след това . БЕЗУМИЕ .

Анонимен 2010-03-05 18:43:49 1 отговори

Анонимен

А бе какво ги обсъждате БМВ. бай-ганьо все да се изкаже. Хората са си направили сметката, все пак имат глави на раменете си.

Vankata 2010-03-05 15:59:25 0 отговори

Vankata

Ами напротив. Много симпатична кола. Освен това е добър ход на БМВ, тъй като все повече се търсят по-малки коли, а и в бъдеще интересът към тях ще се засилва.

Анонимен 2010-03-05 15:37:23 0 отговори

Анонимен

На мен ми изглежда малко безмислен този модел.

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg