12Досадното замръзване на автомобилните стъкла през студените зимни месеци е на път да остане в историята, благодарение на немската компания Volkswagen и Fraunhofer Institute for Surface Technology (IST) в Брауншвайг.
Съвместното сътрудничеството на концерна и института е довело до създаването на революционно покритие за стъкла, което ги предпазва от замръзване и обледняване при температура - 18 градуса по Целзий. Дори и при по-екстремни условия да се получи заледяване, отстраняването на леда е значително по-лесно.
Изобретението е наречено „Low-E”, а неговата тайна се крие в нанасянето на вафлена тъкан от индиево-калаен оксид, непозволяващ на топлината от купето да излиза от него. Това пречи пречи на стъклото да се охлажда, поради което не може да се получи конденз и в последствие заледяване.
Както знаем обаче във всяко хубаво нещо има уловка. В този случай инженерите на Volkswagen и института в Брауншвайг ще трябва да разрешат един доста съществен проблем, а именно, че покритието пречи на нормалната работа на радиото и мобилните телефони. Серийното производство на покритието ще стартира едва когато той бъде разрешен.
Съвместното сътрудничеството на концерна и института е довело до създаването на революционно покритие за стъкла, което ги предпазва от замръзване и обледняване при температура - 18 градуса по Целзий. Дори и при по-екстремни условия да се получи заледяване, отстраняването на леда е значително по-лесно.
Изобретението е наречено „Low-E”, а неговата тайна се крие в нанасянето на вафлена тъкан от индиево-калаен оксид, непозволяващ на топлината от купето да излиза от него. Това пречи пречи на стъклото да се охлажда, поради което не може да се получи конденз и в последствие заледяване.
Както знаем обаче във всяко хубаво нещо има уловка. В този случай инженерите на Volkswagen и института в Брауншвайг ще трябва да разрешат един доста съществен проблем, а именно, че покритието пречи на нормалната работа на радиото и мобилните телефони. Серийното производство на покритието ще стартира едва когато той бъде разрешен.