Volkswagen разкри новата концепция L1 на изложението във Франкфурт. Идеята на компанията е да се създаде на нейна база сериен модел, чийто разход на гориво да не надвишава 1 литър на 100км. пробег.
За момента немците могат да се похвалят, че са постигнали разход от 1.38л. на 100км., като автомобилът използва хибридна задвижваща система, състояща се от двуцилиндров 800-кубиков дизелов двигател и електромотор, генериращ 14к.с. мощ.
Агрегатът с вътрешно горене е комбиниран със седемстепенна DSG трансмисия и може да работи в режими Eco и Sport, като при първия мощността му е ограничена до 27к.с. при 4 000об/мин., а при втория са на разположение всички 39к.с. и максималният въртящ момент достига 100Нм. Volkswagen L1 е оборудван и със старт/стоп система.
Електрическият двигател е позициониран между дизеловия и роботизираната трансмисия, като той се захранва от литиево-йонни батерии, разположени в предната част на двуместното превозно средство. Автомобилът може да се движи и само на електромотор, като при натискане на газта докрай, той доставя допълнителни 40Нм. към въртящия момент.
Поради факта, че всяка възможна част на Volkswagen L1 е изработена от карбон, теглото на превозното средство е 380кг., а коефициентът на челно съпротивление - едва 0.195. Именно тези са основните причини автомобилът да изразходва 1.38л/100км. и да отделя само 36гр/км. CO2 емисии, и в същото време да развива максимална скорост от 160км/ч. и да ускорява от 0-100км/ч. за 14.3сек.
Volkswagen определено имат да поработят още върху намаляването на разхода на автомобила до 1л. на 100км. пробег, но до 2013-та година, когато е планирано да се появи серийният модел, има доста време и вероятно целта ще бъде изпълнена.
Автор: admin
Публикувано на: 17.09.2009 11:12:35
Галерия Volkswagen L1 Concept
Читателски коментари
Твоят коментар