Изминалата година беше доста неприятна за пазара на нови автомобили в Европа, тъй като през нея бяха продадени 13.786 млн. превозни средства, което е с 4.9% по-малко от 2009-та.
Съвсем нормално, най-големият спад е отчетен при най-масовите автомобили. Така например, търсенето на Volkswagen Golf е паднало с 13.7%, но въпреки това моделът е успял да запази лидерската си позиция и през 2010г., с реализирани 492 645 продажби.
Според независимата агенция JATO Dynamics, която се е ангажирала да следи данните, на втора позиция е Ford Fiesta. Интересът към модела е намалял с 14.8%, в сравнение с 2009г., достигайки стойност от 402 232 бройки.
Благодарение на новото поколение на модела Polo, немската компания Volkswagen отчита 25.1% ръст на неговите продажби до 354 100 броя, който отрежда на автомобила третото място в класацията.
Челната десетка се допълва от Renault Clio (+8%; 338 233), Opel Corsa (-9.6%; 317 952), Peugeot 207 (-16.9 %; 305 549), Opel Astra (+5.6%; 291 200), Renault Megane (+12.8%; 260 560), Fiat Punto (-20.5%; 257 665) и Citroen C3 (+34.4%; 224 959).
При марките начело отново е Volkswagen с 1 536 473 реализирани продажби или с 6.4% по-малко от 2009г., втората позиция е за Renault (+4.5%; 1 138 180), а третата за Ford (13.3%; 1 118 089).
Автор: vladi
Публикувано на: 24.01.2011 11:15:27
Галерия Volkswagen Golf VI (нови снимки)
Читателски коментари
Твоят коментар