Преди 50 години, през 1959-та шведската компания Volvo започва да монтира в някои свои модели триточкови предпазни колани, превърнали се в последствие в стандартно оборудване за всеки автомобил и спасили милиони човешки животи.
Изобретател на триточковия предпазен колан, който е признат от немския патентен регистър като едно от осемте най-велики творения в историята на човечеството, е инженерът на Volvo Нилс Болин. Само през първата година, когато коланите започнали да се монтират масово в автомобилите, те са спасили хиляди човешки животи и са предпазили от контузии милиони хора.
След като автомобилните компании се убедили в надеждността на триточковите предпазни колани, повечето от тях започнали да ги монтират в своите модели, като според специалисти те повишават шанса за оцеляване на пътниците при катастрофа с 50%.
Пърава държава, която е въвела задължителното пътуване с предпазни колани, както на предните, така и на задните пътници е Австралия, през 70-те години. Глобите за нарушителите били много сериозни, но това довело до 20% по-малко смъртни случай при катастрофи.
Изобретател на триточковия предпазен колан, който е признат от немския патентен регистър като едно от осемте най-велики творения в историята на човечеството, е инженерът на Volvo Нилс Болин. Само през първата година, когато коланите започнали да се монтират масово в автомобилите, те са спасили хиляди човешки животи и са предпазили от контузии милиони хора.
След като автомобилните компании се убедили в надеждността на триточковите предпазни колани, повечето от тях започнали да ги монтират в своите модели, като според специалисти те повишават шанса за оцеляване на пътниците при катастрофа с 50%.
Пърава държава, която е въвела задължителното пътуване с предпазни колани, както на предните, така и на задните пътници е Австралия, през 70-те години. Глобите за нарушителите били много сериозни, но това довело до 20% по-малко смъртни случай при катастрофи.