Американският автомобилен производител Chevrolet успя да привлече членове на Националната асоциация на слепите в САЩ, които да дадат оценка на системата за звукова сигнализация на хибридния модел Volt.
Припомняме ви, че преди няколко седмици от Националната агенция по безопасност на движението в САЩ (NHTSA) изнесоха статистика, според която хибридните автомобили попадат по-често в произшествия, отколкото превозните средства, използващи двигатели с вътрешно горене.
Негативните данни произтичат от факта, че в електрически режим хибридите са напълно безшумни, поради което пешеходците и колоездачите не ги чуват, когато се приближават към тях. За да разрешат този проблем, повечето автомобилни компании, които имат или планират да пуснат хибридни модели, са започнали да разработват системи за звукова сигнализация.
Хибридните превозни средства не представляват опасност само за слепите хора, а за всички пешеходци, но от Chevrolet са се спрели на незрящите, защото те разчитат единствено на своя слух, за да разбират, дали към тях приближава превозно средство.
През лятото в Япония беше свикана експертна група, съставена от учени, представители на автопроизводителите, полицаи и хора с увредено зрение, която има за цел да предложи решение за оборудване на всички електрически и хибридни превозни средства с подходяща звукова сигнализация.
Подобни действия се предприемат също в Европа и САЩ, но системата за звукова сигнализация на Chevrolet е извън правителствена програма. Най-вероятно в крайна сметка всички ще съгласуват своите разработки и ще се спрат на един универсален стандарт за звукова сигнализация.
Припомняме ви, че преди няколко седмици от Националната агенция по безопасност на движението в САЩ (NHTSA) изнесоха статистика, според която хибридните автомобили попадат по-често в произшествия, отколкото превозните средства, използващи двигатели с вътрешно горене.
Негативните данни произтичат от факта, че в електрически режим хибридите са напълно безшумни, поради което пешеходците и колоездачите не ги чуват, когато се приближават към тях. За да разрешат този проблем, повечето автомобилни компании, които имат или планират да пуснат хибридни модели, са започнали да разработват системи за звукова сигнализация.
Хибридните превозни средства не представляват опасност само за слепите хора, а за всички пешеходци, но от Chevrolet са се спрели на незрящите, защото те разчитат единствено на своя слух, за да разбират, дали към тях приближава превозно средство.
През лятото в Япония беше свикана експертна група, съставена от учени, представители на автопроизводителите, полицаи и хора с увредено зрение, която има за цел да предложи решение за оборудване на всички електрически и хибридни превозни средства с подходяща звукова сигнализация.
Подобни действия се предприемат също в Европа и САЩ, но системата за звукова сигнализация на Chevrolet е извън правителствена програма. Най-вероятно в крайна сметка всички ще съгласуват своите разработки и ще се спрат на един универсален стандарт за звукова сигнализация.