Един от рекордите, който със сигурност предстои да бъде подобряван много пъти в близките години, безспорно е този за най-бърз автомобил, задвижван от електричество.
До момента обаче сякаш никой не работеше по този въпрос и в продължение на повече от десетилетие рекордът се държеше от Пат Румерфилд и неговия автомобил White Lightning, развил през 90-те години на минали век скорост от 395км/ч.
Преди няколко дни стана ясно, че този рекорд буквално е издухан от така наречения Buckeye Bullet, разработен от френската компания Venturi, зад чиито волан е седял пилотът Роджър Шроер.
В соленото езеро Боневил, щата Юта, електромобилът е успял да задържи в продължение на 1 километър и в двете посоки скорост от 495км/ч., а екипът твърди, че дори на моменти е достигал 515км/ч. Рекордът все още не е сертифициран от Международната автомобилна организация, но това със сигурност ще се случи в близките няколко седмици.
Електрическият двигател на Buckeye Bullet е с мощност 800к.с., а необходимата за задвижването му енергия се доставя от 600-киловатов комплект литиево-йонни батерии, разработен от специалистите в областта A123 Systems. Любопитното е, че комплектът се състои от 1 600 компактни батерии, използвани за обикновените преносими компютри.
До момента обаче сякаш никой не работеше по този въпрос и в продължение на повече от десетилетие рекордът се държеше от Пат Румерфилд и неговия автомобил White Lightning, развил през 90-те години на минали век скорост от 395км/ч.
Преди няколко дни стана ясно, че този рекорд буквално е издухан от така наречения Buckeye Bullet, разработен от френската компания Venturi, зад чиито волан е седял пилотът Роджър Шроер.
В соленото езеро Боневил, щата Юта, електромобилът е успял да задържи в продължение на 1 километър и в двете посоки скорост от 495км/ч., а екипът твърди, че дори на моменти е достигал 515км/ч. Рекордът все още не е сертифициран от Международната автомобилна организация, но това със сигурност ще се случи в близките няколко седмици.
Електрическият двигател на Buckeye Bullet е с мощност 800к.с., а необходимата за задвижването му енергия се доставя от 600-киловатов комплект литиево-йонни батерии, разработен от специалистите в областта A123 Systems. Любопитното е, че комплектът се състои от 1 600 компактни батерии, използвани за обикновените преносими компютри.