Немската компания RUF, която по принцип се занимава с тунинговане на автомобили Porsche, в последно време се е заела сериозно с разработване на електрически превозни средства, базирани на модели от тази марка.
RUF вече представи две електрически версии на Porsche 911, като едната дори ще влезе в серийно производство през следващата година, макар и в лимитирана серия, а днес немците показаха и изцяло електрически Cayenne.
Автомобилът е наречен Stormster, като от него вече има три екземпляра, които се използват за провеждащата се в момента в Копенхаген Международна конференция за климатичните промени.
RUF Stormster има много общо с електрическия 911 Greenster, който дебютира в Женева през март. И двата автомобила използват двигател на Siemens, чиято мощност е 367к.с. Той позволява на Porsche Cayenne да ускорява от 0-100км/ч. за 10сек. и да развива максимална скорост 150км/ч.
Електроенергията, необходима на агрегата, се доставя от комплект литиево-йонни батерии Li-Tec, позволяващи изминаването на 200км. без презареждане, което от своя страна се осъществява в стандартен контакт за 8 часа или в специализирана станция за около 5-6 часа.
От RUF съобщават, че имат готовност да стартират производството на Stormster също през 2010-та година, но не се ангажират с конкретни дати и цена.
RUF вече представи две електрически версии на Porsche 911, като едната дори ще влезе в серийно производство през следващата година, макар и в лимитирана серия, а днес немците показаха и изцяло електрически Cayenne.
Автомобилът е наречен Stormster, като от него вече има три екземпляра, които се използват за провеждащата се в момента в Копенхаген Международна конференция за климатичните промени.
RUF Stormster има много общо с електрическия 911 Greenster, който дебютира в Женева през март. И двата автомобила използват двигател на Siemens, чиято мощност е 367к.с. Той позволява на Porsche Cayenne да ускорява от 0-100км/ч. за 10сек. и да развива максимална скорост 150км/ч.
Електроенергията, необходима на агрегата, се доставя от комплект литиево-йонни батерии Li-Tec, позволяващи изминаването на 200км. без презареждане, което от своя страна се осъществява в стандартен контакт за 8 часа или в специализирана станция за около 5-6 часа.
От RUF съобщават, че имат готовност да стартират производството на Stormster също през 2010-та година, но не се ангажират с конкретни дати и цена.