Почти всички автомобилни производители представиха на 63-тото изложение във Франкфурт свои електрически модели и съвсем нормално от Renault не останаха по-назад. Френската компания демонстрира постиженията си в тази област чрез четири концепции Zero Emission Z.E.
Най-впечатляващата концепция е така наречената Twizy, преставляваща субкомпактен автомобил, в който има място за шофьор и пътник зад него. Неговите габарити са 2.3м. дължина и 1.13м. широчина, а покривът му е изцяло стъклен.
Twizy Z.E. е оборудван с малък електромотор, с мощност 20к.с. и максимален въртящ момент 70Нм., който се захранва от литиево-йонни батерии, разположени под седалките. Концептът е в състояние да измине 100км. без презареждане и да развива максимум 75км/ч.
Zoe Z.E. е концепция на градска кола, на чиято база вероятно ще бъде създаден най-масовият електромобил на Renault. Габаритите и са 4.1м. дължина, 1.8м. височина и 1.5м. височина, а разстоянието между двете оси е 2.6м.
Автомобилът е оборудван с електромотор, генериращ 95к.с. мощност и 226Нм. максимален въртящ момент, пакет литиево-йонни батерии, повдигащ се заден спойлер и специално разработени 21-инчови джанти, облечени с гуми с ниско съпротивление. Тази комбинация позволява на Zoe да изминава 160км. без презареждане и да развива скорост от 140км/ч.
Серийната версия на Fluence Z.E. пък ще е идеална за семейството. Автомобилът представлява изцяло електрически седан, който може да изминава 160км. без да е необходимо презареждане. Той е оборудван със 70-киловатов електромотор (идентичен с този на Zoe Z.E.), чийто максимален въртящ момент достига 226Нм.
Kangoo Z.E., както и сами можете да се досетите, е електрическа версия на едноименния модел. Основната целева аудитория на автомобила ще са куриерски компании и фирми, превозващи малки товари. Концепцията може да изминава 160км. без презареждане и да развива максимална скорост от 130км/ч.
Автомобилът използва същите електродвигател и литиево-йонни батерии като тези на Fluence Z.E. и Zoe Z.E. Той е оборудван със слънчеви колектори на порива, а интериорът му е изолиран с двоен панел (тип сандвич), благодарение на което за охлаждането и отоплението му е необходима по-малко енергия.
Автор: admin
Публикувано на: 18.09.2009 12:09:17
Читателски коментари
Твоят коментар