Следващото поколение на BMW 5-Series ще се появи на пазара чак през 2011-та, а неговата версия M5 дори година по-късно, но от баварската компания вече разкриха подробности за горещата модификация пред изданието Autocar, което е публикувало и нейни шпионски снимки.
Ръководителят по разработването на новите M-модели, Алберт Бирман, е споделил пред Autocar, че следващото BMW M5 ще е оборудвано с подобрена версия на 4.4-литровия двигател, използван от X5 M и X6 M, която ще достига максимален въртящ момент от 678Нм. още при 1 500об/мин. Агрегатът ще е комбиниран със седемстепенна роботизирана трансмисия с двоен съединител.
Бирман е разкрил още, че вече е разработен първия прототип, с който се провеждат тестове, а официалната премиера на автомобила е насрочена за изложението във Франкфурт през 2011-та. Според немеца, следващото BMW M5 ще е доста по-икономично от настоящето и ще отделя с поне 20% по-малко CO2 емисии.
Новото BMW M5 ще е с карбонов покрив, като M3 GTS, което ви показахме вчера, но при спортната петица от този материал ще бъдат изработени също капакът на багажника и още няколко компонента от каросерията. Освен това, автомобилът ще получи активни преден сплитер и задно крило, които променят ъгъла си в зависимост от скоростта, отново както при M3 GTS.
Алберт Бирман е споделил и за някои механични нововъведения при модела, като модифицирано ESP и система за регенериране на енергия от спирачките, подобна на използваната от болидите във Формула1 – KERS. При нея кинетичната енергия се превръща в електрическа, която се складира в акумулатора, и в определен момент могат да бъдат доставени допълнителни около 80к.с. мощност.
Източник: autocar.co.uk
Ръководителят по разработването на новите M-модели, Алберт Бирман, е споделил пред Autocar, че следващото BMW M5 ще е оборудвано с подобрена версия на 4.4-литровия двигател, използван от X5 M и X6 M, която ще достига максимален въртящ момент от 678Нм. още при 1 500об/мин. Агрегатът ще е комбиниран със седемстепенна роботизирана трансмисия с двоен съединител.
Бирман е разкрил още, че вече е разработен първия прототип, с който се провеждат тестове, а официалната премиера на автомобила е насрочена за изложението във Франкфурт през 2011-та. Според немеца, следващото BMW M5 ще е доста по-икономично от настоящето и ще отделя с поне 20% по-малко CO2 емисии.
Новото BMW M5 ще е с карбонов покрив, като M3 GTS, което ви показахме вчера, но при спортната петица от този материал ще бъдат изработени също капакът на багажника и още няколко компонента от каросерията. Освен това, автомобилът ще получи активни преден сплитер и задно крило, които променят ъгъла си в зависимост от скоростта, отново както при M3 GTS.
Алберт Бирман е споделил и за някои механични нововъведения при модела, като модифицирано ESP и система за регенериране на енергия от спирачките, подобна на използваната от болидите във Формула1 – KERS. При нея кинетичната енергия се превръща в електрическа, която се складира в акумулатора, и в определен момент могат да бъдат доставени допълнителни около 80к.с. мощност.
Източник: autocar.co.uk
Това ще е уникално! 678Нм при 1 500об/мин!!!