Автор: admin
Публикувано на: 29.04.2008 19:52:41

Рейтинг:

Победа

Състезанието 1000 км на Монца, втори етап от Сериите Льо Ман, бе решено в 20-те последни обиколки. Педро Лами на волана на 908 HDi FAP N° 8 пресече финала след оспорвана борба с Майк Рокенфелер, пилот на Audi R10. Другият автомобил  Peugeot с екипаж Минасиан-Жене, потеглил от първа позиция, но забавен от повреда на трансмисията, се изкачи от 34-то на 5-то място, което определи  Peugeot като лидер в Шампионата на Конструкторите.

При отсъствие на Audi N° 2 на старта, двата 908 HDi FAP, пилотирани, съответно, от Марк Жене и Стефан Саразен, останаха начело много обиколки, с голяма преднина пред конкурентите си. Тази преднина бе загубена бързо заради двата автомобила за сигурност. Те се намесиха при зрелищното излизане от пистата на Audi N° 1, което все пак успя да се върне в състезанието. При повторния старт, двата автомобила Peugeot караха сами пред болида на Oreca до 56-та обиколка, когато  Peugeot N° 7 бе прибран в бокса за 8 обиколки за смяна на оста на дясното задно колело, проблем, който бе забелязан още сутринта по време на загряването. В този момент започна забележителното изкачване на екипажа Минасиан-Жене в двубой с  Audi N° 1 пилотиран от Капело-МакНиш. Надпреварата продължи до 145-та обиколка, когато отново се наложи намеса на автомобила за сигурност. Жене изпревари Капело и, на 20 обиколки от финала, зае 5-то място и направи най-добрата обиколка с състезанието.

През последните 20 обиколки борбата между Педро Лами с  908 HDi FAP N° 8 и Рокенфелер с Audi N° 2 бе за хилядни от секундата. На 10 обиколки от финала те караха „рамо до рамо“. Влизането на Audi в бокса за смяна на колело, даде шанс на 908 HDi FAP N° 8 да пресече първи финалната линия.
Стефан Саразен и Педро Лами са на 3-то място в шампионата на пилотите, след екипа на другия  908 HDi FAР, Минасян и Жене, който пък отстъпва пред екипажа Рокенфелер-Према с 2 точки. В шампионата на конструкторите Peugeot застава начело пред Audi и преди следващото състезание Спа-Франкоршам, където Жак Вилньов и Александър Вурц ще попълнят отбора.

Бруно Фамин: „Имахме проблем с трансмисията на 908 N°7. Всички части са изминали много километри, за да ги тестваме преди 24-те часа на Льо Ман. С това изключение, нямахме аварии. Равносметката от техническа гледна точка е много задоволителна.“

Мишел Барж: „Радваме се на едно чудесно състезание и отличен финал. Надпреварата между Peugeot и Audi беше много ожесточена, както и във всяка категория, което доказва високото ниво на шампионата Сериите Льо Ман. Тук честваме годишнината от първата ни победа, постигайки първо място и най-добрата обиколка в състезанието. Това е много добър резултат за Peugeot Sport и отлична подготовка за 24 часа на Льо Ман.“

Педро Лами: „Състезанието беше трудно, имахме едно сериозно поднасяне, за разлика от N°7, която бе с по-добра подготовка. Освен това, в продължение на 20 обиколки трябваше да водим истинска битка!

Стефан Саразен: „Беше много важно да спечелим тук, за да имаме шанс за победа в шампионата. Странно е, че говоря така само след два манша, но на следващия етап трябва да си дадем сметка, че сме минали половината сезон.“

Марк Жене: „Имах отличен автомобил, но ми беше трудно да се преборя с Капело. Макар че излязоха от пистата, Капело и МакНиш останаха много бързи до края. Никола и аз трябваше наистина да постигнем невъзможното, за да ги догонваме и да излезем на 5-та позиция.“

Следващ етап : Spa-Francorchamps, 9-11 май


Победа на 908 HDi FAP на Монца
Победа на 908 HDi FAP на Монца
Победа на 908 HDi FAP на Монца
Тагове: Спорт, Peugeot, Peugeot 908
Читателски коментари
Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg