По повод последното състезание от Сериите Льо Ман 2008 на пистата Силвърстон, Peugeot Sport представя прототипа 908 HDi FAP, оборудван с хибридна система за възстановяване на кинетичната енергия. Сребристо сивият 908 HY може да стане новото оръжие на Peugeot в състезанията за издръжливост, но експлоатацията му ще зависи от бъдещия правилник за колите от категория LMP1.
HY-технологията позволява да се възстанови и складира част от кинетичната енергия на автомобила по време на спиране. В нехибридните модели тази енергия се губи чрез отделяне на топлина от спирачките. Хибридната технология дава възможност да се подобри КПД по два начина:
- Чрез по-голяма ефективност при същото количество изразходена енергия, използвайки допълнителната механична енергия на двигателя с вътрешно горене.
- Чрез намаляване на консумацията на гориво, запазвайки показателите, благодарение на получената хибридна механична енергия.
Системата в този демонстратор се състои от три основни компонента:
1.Електрогенератор с мощност 60 kW, монтиран на мястото и вместо стартера и куплиран със скоростната кутия, посредством поредица от зъбни колела.
2.Акумулатори, които складират енергията чрез 600 литиево-йонни елемента, разпределени в 10 групи, 6 в купето, на мястото на оригиналния акумулатор, и 4 в лявата част на плоското дъно.
3.Мощен електронен модул, намиращ се в предния ляв калник, който управлява енергийния поток между акумулаторите и генератора.
908 HY може да се движи по няколко начина:
- само с електродвигателя
- само с двигателя с вътрешно горене
- използвайки и двата двигателя. Например, на пистата в Льо Ман, системата ще възстановява енергия в продължение на 20 до 30 секунди. Пилотът може да използва тази енергия:
1.под формата на допълнителни 60 kW (80 к.с.) мощност, получени за около 20 секунди на всяка обиколка, автоматично при ускоряване или по команда на пилота („push to pass“).
2.под формата на намаление на разхода на гориво с между 3 и 5%, при запазване на показателите, благодарение на получената хибридна механична енергия.
Мишел Барж, Директор на Peugeot Sport: „Хибридизацията на 908 HDi FAP e част от нашата програма за издръжливост, едно спортно предизвикателство, разбира се, но също така доказателство, че Марката използва автомобилния спорт като научна лаборатория. След прилагането на нашата технология HDi FAP в състезателен автомобил, използването на хибридните двигатели в състезанията за издръжливост ще бъде възможност за Peugeot да натрупа ценен опит за разработването на серийни версии. Разбира се, използването на тази технология в състезанията през 2009 ще зависи от регламента, който АСО* ще определи.“
* l'Automobile Club de l'Ouest – организатор на 24 Часа на Льо Ман.
Автор: admin
Публикувано на: 16.09.2008 12:44:04
Галерия Peugeot 908HY
Читателски коментари
Твоят коментар