PROLOGUE HYmotion4 е прототип на автомобил от нов вид, който изпреварва тенденциите. Той представя хибридна технология от ново поколение, наречена HYmotion4 и позволяваща на четирите колела да бъдат движещи.
Предното предаване се осъществява от дизелов 2.0-литров HDi FAP двигател, с мощност 163 к.с., разположен в двигателния отсек, а задното - от eлектродвигател, с мощ 37 к.с., който е монтиран на нивото на задния мост, под прага на багажника.
Компактният и същевременно обемен автомобил, с обща мощност от 200 к.с., има много ниски емисии на СО2 – 109гр/км. в смесен цикъл и 0гр/км., когато се използва само електродвигателят.
Скоростната кутия е 6-степенна механична пилотирана. Управлява се чрез лоста в конзолата или лостчетата под волана. Водачът може във всеки момент да избере механичен или автоматичен режим.
PROLOGUE HYmotion4 се характеризира с невероятни пропорции и обеми. Предната решетка напомня за SUV, а хромът под линията на стъклата подчертава повдигната средна линия на каросерията. Заедно с 18-цоловите джанти и скулптурираните калници, тя внушава силата на автомобила. Изключителната линия на задните калници и технологичните светлини придават оригиналност на тази част. Задният капак тип „hobby“ и широките черни защитни лайсни напомнят за „outdoor“ духа на прототипа.
Благодарение на интериора „Multiflex“, PROLOGUE HYmotion4 може да се променя, за да предложи повече товарен обем. Подът на багажника може да се свали, при необходимост. Специален бутон в него позволява бързо и лесно сгъване на седалките на ред 2. Ако сгънем и седалката на пътника до водача, получаваме равен под по цялата дължина на купето.
Информацията, свързана с управлението се изписва върху сгъваем дисплей, монтиран в продължението на козирката на таблото. Тази система за изписване (Head up Display) се настройва чрез бутони в горната част на централната конзола, наречени „Toggie Switches“. Те управляват и друга интересна функция: „Distance Alert“, подпомагаща водача да спазва дистанция спрямо автомобила отпред, в зависимост от скоростта му.
Друга функция, която гарантира максимален комфорт е „измерване на свободното място“. Tя измерва мястото, на което искаме да паркираме, и показва дали това е възможно. Водачът е улеснен от оборудване като електрическа ръчна спирачка комбинирана с функцията подпомагане при потегляме по наклон (Hill Assist).
Навигационна система от ново поколение предлага ефикасна помощ при всяко пътуване. WIP Com 3D включва всички предимства на съществуващите навигации на Марката. Това са функцията juke-box, свързана с наличие на твърд диск, системата Peugeot Urgence (локализиране на автомобила и предупреждаване на службите за спешна помощ при инцидент), GSM, USB-вход, DVD-плейър, система Bluetooth или интерфейс, който показва сградите в 3D формат.
По отношение на пътното поведение, PROLOGUE HYmotion4 разполага с ESP, свързана със системата „Grip Control“, която управлява по-ефикасно функцията против приплъзване на колелата. Тази усъвършенствана система позволява максимално да се възползваме от 4-те движещи колела при слабо сцепление с пътя.
Прототипът PROLOGUE HYmotion4 може да се движи по 3 начина:
• само с електродвигател (при потегляне, в града, при скорост под 50 км/ч. и при намаляване на ускорението)
• само с двигател с вътрешно горене, при постоянна скорост извън града
• с двата двигателя:
– при ускоряване, за максимална мощност (функция „boost“), когато автомобилът може да използва сумата от мощностите на двата двигателя (163 + 37к.с. = 200к.с.) и максимален въртящ момент от 300 Nm и 200 Nm.
– С 4 движещи колела, когато сцеплението с пътя го налага, тъй като системата е свързана с ESP
Регулаторът в конзолата позволява избор между 4 режима:
– „аuto“, при който електрониката управлява цялата система автоматично
– „ZEV“ (zero emission vehicle), който дава достъп до разширен електрически режим. Когато батериите са достатъчно заредени, излизането на двигателя с вътрешно горене от режим покой става при фази на постоянно ускорение. Автомобилът не отделя вредни газове и не вдига шум.
– Режим 4 движещи колела (4WD), който подава команда на двата двигателя да работят по-често заедно.
– Режим „Sport“, с по-бърза смяна на скоростите и при по-високи спрямо нормалния режим обороти на двигателя.
Автор: admin
Публикувано на: 07.10.2008 00:35:30
Галерия Peugeot Prologue Concept
Читателски коментари
Твоят коментар