Както знаем още от около година, Peugeot работи усилено по хибридна версия на модела 3008, която ще се появи на пазара през пролетта на 2011г. и ще е първият сериен модел в света, чиято задвижваща система ще обединява дизелов и електрически двигател.
Дизеловият агрегат е 2.0-литров (163к.с.) и се използва за задвижване само на предните колела, а електрическият (37к.с.) служи за задвижване на задната ос и за поддържане на системите в автомобила. Максималният въртящ момент при първия е 300Нм., а при втория – 200Нм., което означава, че хибридната система разполага с общи мощност и въртящ момент съответно 200к.с. и 500Нм.
Тъй като до момента всички модификации на Peugeot 3008 се предлагаха само с предно предаване, 3008 Hybrid4 на практика се явява и първата със задвижване към четирите колела, макар и да не е оборудвана с някоя от познатите ни 4x4 системи.
Автомобилът разполага с четири режима на шофиране. При Auto системата преценява коя комбинация от двигатели да се използва, ZEV е изцяло електрически, 4WD е комбиниран, а за Sport е излишно да споменавам каква е функцията му. Имайте предвид обаче, че 3008 Hybrid4 може да измине изцяло на електричество само 4,5км.
Хибридното Peugeot 3008 може да се похвали с отлична енергийна ефективност, като по данни на компанията средният му разход на гориво е 3.8л/100км., а отделяните CO2 емисии само 99гр/км. Същевременно ускорението от 0-100км/ч. става за 8.8сек., а максималната скорост достига 209км/ч. Тези показатели не биха били възможни без наличието на второ поколение стар/стоп система и система за регенериране на енергия от спирачките.
Дизеловият агрегат е 2.0-литров (163к.с.) и се използва за задвижване само на предните колела, а електрическият (37к.с.) служи за задвижване на задната ос и за поддържане на системите в автомобила. Максималният въртящ момент при първия е 300Нм., а при втория – 200Нм., което означава, че хибридната система разполага с общи мощност и въртящ момент съответно 200к.с. и 500Нм.
Тъй като до момента всички модификации на Peugeot 3008 се предлагаха само с предно предаване, 3008 Hybrid4 на практика се явява и първата със задвижване към четирите колела, макар и да не е оборудвана с някоя от познатите ни 4x4 системи.
Автомобилът разполага с четири режима на шофиране. При Auto системата преценява коя комбинация от двигатели да се използва, ZEV е изцяло електрически, 4WD е комбиниран, а за Sport е излишно да споменавам каква е функцията му. Имайте предвид обаче, че 3008 Hybrid4 може да измине изцяло на електричество само 4,5км.
Хибридното Peugeot 3008 може да се похвали с отлична енергийна ефективност, като по данни на компанията средният му разход на гориво е 3.8л/100км., а отделяните CO2 емисии само 99гр/км. Същевременно ускорението от 0-100км/ч. става за 8.8сек., а максималната скорост достига 209км/ч. Тези показатели не биха били възможни без наличието на второ поколение стар/стоп система и система за регенериране на енергия от спирачките.