Изпълнителният директор на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн прогнозира, че световният автомобилен пазар ще достигне отново рекордните нива от периода преди икономическа криза чак през 2013г.
Винтеркорн смята също, че основна роля при растежа на продажбите на нови автомобили ще изиграят бързоразвиващите се икономики, като Китай и Индия. По предварителни данни, първата страна ще отбележи през 2009 година ръст от 35%, достигайки 12,6млн. продажби, с което местният пазар ще изпревари този на САЩ.
Според Винтеркорн през 2009-та в света ще бъдат продадени 49млн. превозни средства, което е със 17% по-малко от 2007-ма, когато цифрата беше 59,2 млн. Делът на немския пазар ще е около 3.5 млн., което е ръст от 13%, но основната причина за него е правителствената програма за стимулиране покупката на нови автомобили.
Изпълнителният вицепрезидент на Daimler AG Йоахим Шмит пък прогнозира, че през 2010-та немският пазар ще спадне до 2.7млн. продадени автомобила. Той обяснява своите очаквания с прекратяването на бонус програмите в края на годината.
Винтеркорн смята също, че основна роля при растежа на продажбите на нови автомобили ще изиграят бързоразвиващите се икономики, като Китай и Индия. По предварителни данни, първата страна ще отбележи през 2009 година ръст от 35%, достигайки 12,6млн. продажби, с което местният пазар ще изпревари този на САЩ.
Според Винтеркорн през 2009-та в света ще бъдат продадени 49млн. превозни средства, което е със 17% по-малко от 2007-ма, когато цифрата беше 59,2 млн. Делът на немския пазар ще е около 3.5 млн., което е ръст от 13%, но основната причина за него е правителствената програма за стимулиране покупката на нови автомобили.
Изпълнителният вицепрезидент на Daimler AG Йоахим Шмит пък прогнозира, че през 2010-та немският пазар ще спадне до 2.7млн. продадени автомобила. Той обяснява своите очаквания с прекратяването на бонус програмите в края на годината.