Автор: vladi
Публикувано на: 08.09.2011 23:37:33

Рейтинг:

Основната

Несъобразената с пътните условия скорост е най-честата причина за пътно-транспортни произшествия и през 2010 година по данни на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, представени и анализирани от АутоЕксперт Интернешънъл (АЕИ). Отнемането на предимство на пешеходец или на кръстовище, както и употребата на алкохол, са също в челната десетка от причини за ПТП през миналата година. За техническа неизправност на автомобила като причина за пътните инциденти, обаче, никъде не се води официална статистика. Според специалисти в сектора, техническата неизправност на превозното средство причинява голям процент от произшествията на пътя в страната.

Според данни на АутоЕксперт Интернешънъл, компания с дългогодишен опит в изготвяне оценката на техническото състояние на автомобили, броят на катастрофите поради техническа неизправност надхвърля 1/3 от общия брой.

„Статистиката за пътно-транспортни произшествия е от изключителна важност. Тя помага да насочим вниманието си към факторите, които най-често причиняват инцидентите по пътя, и да променим поведението си като водачи и собственици на превозни средства.”, коментира Антони Стоянов, управител на АутоЕксперт Интернешънъл. „Техническата експертиза е не само превантивна мярка за сигурност на пътя. Качествената оценка на техническото състояние на колата в много случаи спестява пари на собственика и дава реална представа за потенциални проблеми на пътя.”, допълва Стоянов.

Като част от кампанията си „Безопасност на пътя” и на база анализ на най-често срещаните случаи, АутоЕксперт Интернешънал систематизира основните неизправности на превозните средства. Отстраняването им навреме, комбинирано с отговорно управление, е гаранция за безопасност и сигурност на пътя:

•Изправност на спирачната система - включва диагностика на модула за управление на антиблокиращата спирачна система (ABS), проверка на дебелината на спирачните дискове и накладки, проверка на нивото и качеството на спирачната течност, както и проверка за течове по системата. Дори дребна подробност, като качеството на спирачната течност, може значително да увеличи спирачния път на автомобила.

•Гумите – препоръчително е да се използват сезонни гуми. В зависимост от сезона, производителите употребяват каучукова смес с различни характеристики. Важно е да се следи за оптималното налягане, което също се определя от климатичните условия. През лятото, например, гумите трябва да са по-добре напомпани. По закон дълбочината на грайфера при леките автомобили не може да бъде по-малка от 1.6 мм.

•Изправността на светлините на автомобила е от основно значение. Неизправни или неподадени стоп светлини или мигачи могат лесно да доведат до ПТП.   

•Окачването на автомобила пряко гарантира сигурността ни на пътя. Шумове, на които не е обърнато внимание навреме, лесно могат да доведат до сериозни повреди, дори до падане на колело и загуба на контрол над автомобила.

•Наличието на изправен пожарогасител и добре заредена аптечка за първа помощ може да спаси човешки живот. Ситуации, в които се налага използването на това оборудване, възникват изключително рядко, но могат да бъдат фатални.

•Умората при шофиране настъпва много по-бързо при влошена работа на основните системи на автомобила. Ето защо техническото състояние на автомобила е от изключителна важност за безопасното и приятно шофиране.

По данни на Комисията по безопасност на движението по пътищата, петък е денят с най-много пътно-транспортни произшествия през 2010г. За миналата година, общият брой катастрофи в последния ден от работната седмица е 1 036. Петък е денят и с най-много ранени – 1 242 за цялата 2010-та. Четвъртък и сряда са следващите два дни в класацията с най-голям брой инциденти, със съответно 978 и 947 пътно-транспортни произшествия общо за посочения период. Най-малко катастрофи през миналата година са се случили в неделя – 847. От друга страна, обаче, неделя е денят с най-много жертви от ПТП с общо 168 загинали.

„Независимо за кой ден и час от седмицата става дума, когато са на път, хората трябва да са винаги нащрек, защото инцидент може да се случи по всяко време. Ето защо ние се опитваме да насочим вниманието към елементарни мерки, които могат да се предприемат преди всяко пътуване и така да се минимизират рисковите фактори на пътя.”, допълнва Антони Стоянов от АЕИ.


Галерия Катастрофи 2010
Основната причина за катастрофите през 2010-та е несъобразена скорост
Читателски коментари

GTE - 2011-09-12 10:02:28 0 отговори

GTE -

1.6 mm за максимално допустима дълбочина на грайфера си е безумие. Според мен грайфер между 3 и 4 мм е дъното до което може една гума да се експлоатира.

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
Ключови думи
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg