Дизеловата гама на Meriva - новият многофункционален шампион на марката Opel, е изцяло завършена. В допълнение към трите бензинови двигателя, които бяха на разположение от момента на пазарното представяне на модела и предлагаха мощност в диапазона 100к.с.-140к.с., моделът вече може да се поръча и с пет дизелови задвижващи агрегата, генериращи между 75к.с. и 130 к.с..
Версията 1.3 CDTI ecoFLEX съчетава увеличение на мощността с 21% (95к.с.) с намаляване на разхода с 11.2% (119гр/км. CO2) в сравнение със своя предшественик. Нови са и двата мощни варианта на двигателя 1.7 CDTI съответно със 110к.с. и 130к.с., предлагащи до 300Нм. максимален въртящ момент при среден разход на гориво 5.2л/100км.
Tези три нови варианта двигатели се присъединяват към базовия 1.3 CDTI (75к.с.) и 1.7 CDTI (100к.с.) с 6-степенна автоматична трансмисия, които се предлагат още от момента на представянето на модела. Всички дизелови двигатели на Meriva са оборудвани серийно с филтър за твърди частици и изпълняват изискванията на екологичната норма Euro 5.
Технологията Start/Stop на Opel, използвана вече при модела Corsa, ще бъде приложена и в гамата на Meriva през следващата година. През 2011-та на пазара ще излезе и вариант с LPG (пропан-бутан), потвърждаващ ангажимента на марката Opel в предлагането на чисти и ефективни алтернативни източници на задвижване.
Разполагайки с пълната гама задвижващи агрегати на Opel Meriva, клиентите могат да направят своя избор сред изобилието от дизелови и бензинови двигатели, отговарящи на техните нужди. Те също така разполагат и с многообразие от новаторски възможности за улесняване и подобряване на използването на вътрешното пространство, които превръщат Meriva в истински шампион по многофункционалност. Дизеловите двигатели са популярен избор в гамата на Meriva, който съставлява около 37% от общото число на продажбите поради ниските разходи за зареждане с гориво.
Двигателят 1.3 CDTI ecoFLEX (95к.с.) разполага с високотехнологична система за управление на горивния процес със затворен цикъл (closed loop) – първото приложение на тази авангардна технология за намаляване на разхода на гориво в толкова малък агрегат бе осъществено при Insignia ecoFLEX. Двигателят разполага също с турбокомпресор с променлива геометрия и е съчетан с по-ефективна трансмисия. Всичко това взето заедно не само намалява отделените количества вредни емисии и разхода на гориво, но и поддържа на минимални нива шума и вибрациите. Този ecoFLEX вариант на Opel предлага впечатляващ среден разход от 4.5л/100км.
Двете нови версии на двигателя 1.7 CDTI в съчетание с 6-степенна механична трансмисия също се прибавят към гамата – единият развива максимална мощност 110к.с., а другият предлага 130к.с. Версията със 130к.с. заменя варианта със 125к.с., използван в предходното поколение, и се отличава с нараснал от 280 на 300Нм. въртящ момент при ниски обороти. В същото време, той консумира само 5.2 литра дизелово гориво на 100 километра, доказвайки способността на марката Opel да предложи по-високи динамични характеристики при едновременно снижаване на разхода на гориво.
Новият двигател 1.7 CDTI използва оптимизирана система за управление на горивния процес, отличаваща се с по-ниска степен на сгъстяване и ново поколение система за директно впръскване на горивото с до 8 фази на впръскване на работен такт. Използван е и нов турбокомпресор със сензор за позицията на изпълнителния елемент, позволяващ по-прецизен контрол на функцията „boost”. Освен това, използваните нов всмукателен колектор и система за променливо завихряне на постъпващия поток с пълно електронно управление спомагат за снижаване на теглото и допълнителна оптимизация на работата на двигателя. Инженерите на Opel са взели решение и за използване на подгряващи свещи с по-ниско напрежение, намаляващи натоварването на генератора в режим на подгряване на двигателя.
1.7 CDTI е първият агрегат на марката Opel, отличаващ се с изцяло самостоятелно разработена и конструирана система за управление на процесите в дизеловия двигател. Системата носи названието D1 и работи съвместно с останалите авангардни особености на двигателя за постигане на висока ефективност и отлични динамични характеристики. За клиентите това означава, че автомобилът им ще продължи да се държи като нов по отношение на динамиката на пътя и ефективността на разхода на гориво за по-дълъг период от време. Управлението на функциите на двигателя D1 предлага на клиентите и подобрение по отношение на сервизното обслужване благодарение на множеството нови диагностични функции и възможности, спомагащи за по-прецизно уточняване на състоянието на отделните компоненти при извършване на сервизна поддръжка.
Цените започват от 27 770 лева при бензиновите варианти на Meriva и от 32 660 лева за дизеловите модификации.
Версията 1.3 CDTI ecoFLEX съчетава увеличение на мощността с 21% (95к.с.) с намаляване на разхода с 11.2% (119гр/км. CO2) в сравнение със своя предшественик. Нови са и двата мощни варианта на двигателя 1.7 CDTI съответно със 110к.с. и 130к.с., предлагащи до 300Нм. максимален въртящ момент при среден разход на гориво 5.2л/100км.
Tези три нови варианта двигатели се присъединяват към базовия 1.3 CDTI (75к.с.) и 1.7 CDTI (100к.с.) с 6-степенна автоматична трансмисия, които се предлагат още от момента на представянето на модела. Всички дизелови двигатели на Meriva са оборудвани серийно с филтър за твърди частици и изпълняват изискванията на екологичната норма Euro 5.
Технологията Start/Stop на Opel, използвана вече при модела Corsa, ще бъде приложена и в гамата на Meriva през следващата година. През 2011-та на пазара ще излезе и вариант с LPG (пропан-бутан), потвърждаващ ангажимента на марката Opel в предлагането на чисти и ефективни алтернативни източници на задвижване.
Разполагайки с пълната гама задвижващи агрегати на Opel Meriva, клиентите могат да направят своя избор сред изобилието от дизелови и бензинови двигатели, отговарящи на техните нужди. Те също така разполагат и с многообразие от новаторски възможности за улесняване и подобряване на използването на вътрешното пространство, които превръщат Meriva в истински шампион по многофункционалност. Дизеловите двигатели са популярен избор в гамата на Meriva, който съставлява около 37% от общото число на продажбите поради ниските разходи за зареждане с гориво.
Двигателят 1.3 CDTI ecoFLEX (95к.с.) разполага с високотехнологична система за управление на горивния процес със затворен цикъл (closed loop) – първото приложение на тази авангардна технология за намаляване на разхода на гориво в толкова малък агрегат бе осъществено при Insignia ecoFLEX. Двигателят разполага също с турбокомпресор с променлива геометрия и е съчетан с по-ефективна трансмисия. Всичко това взето заедно не само намалява отделените количества вредни емисии и разхода на гориво, но и поддържа на минимални нива шума и вибрациите. Този ecoFLEX вариант на Opel предлага впечатляващ среден разход от 4.5л/100км.
Двете нови версии на двигателя 1.7 CDTI в съчетание с 6-степенна механична трансмисия също се прибавят към гамата – единият развива максимална мощност 110к.с., а другият предлага 130к.с. Версията със 130к.с. заменя варианта със 125к.с., използван в предходното поколение, и се отличава с нараснал от 280 на 300Нм. въртящ момент при ниски обороти. В същото време, той консумира само 5.2 литра дизелово гориво на 100 километра, доказвайки способността на марката Opel да предложи по-високи динамични характеристики при едновременно снижаване на разхода на гориво.
Новият двигател 1.7 CDTI използва оптимизирана система за управление на горивния процес, отличаваща се с по-ниска степен на сгъстяване и ново поколение система за директно впръскване на горивото с до 8 фази на впръскване на работен такт. Използван е и нов турбокомпресор със сензор за позицията на изпълнителния елемент, позволяващ по-прецизен контрол на функцията „boost”. Освен това, използваните нов всмукателен колектор и система за променливо завихряне на постъпващия поток с пълно електронно управление спомагат за снижаване на теглото и допълнителна оптимизация на работата на двигателя. Инженерите на Opel са взели решение и за използване на подгряващи свещи с по-ниско напрежение, намаляващи натоварването на генератора в режим на подгряване на двигателя.
1.7 CDTI е първият агрегат на марката Opel, отличаващ се с изцяло самостоятелно разработена и конструирана система за управление на процесите в дизеловия двигател. Системата носи названието D1 и работи съвместно с останалите авангардни особености на двигателя за постигане на висока ефективност и отлични динамични характеристики. За клиентите това означава, че автомобилът им ще продължи да се държи като нов по отношение на динамиката на пътя и ефективността на разхода на гориво за по-дълъг период от време. Управлението на функциите на двигателя D1 предлага на клиентите и подобрение по отношение на сервизното обслужване благодарение на множеството нови диагностични функции и възможности, спомагащи за по-прецизно уточняване на състоянието на отделните компоненти при извършване на сервизна поддръжка.
Цените започват от 27 770 лева при бензиновите варианти на Meriva и от 32 660 лева за дизеловите модификации.