След като преди повече от месец BMW разкри подробности за новия X3, но ни показа автомобила с камуфлаж, то днес баварската компания реши да вдигне напълно завесата от модела.
Както вече стана ясно, габаритите на новото BMW X3 са нараснали във всички отношения, в сравнение с тези на неговия предшественик, което разбира се важи и за междуосието, като то е удължено с 15мм. до 2 810мм. Благодарение на това, е подобрен комфортът и е увеличено вътрешното пространство.
Външният вид на автомобила е в характерния стил за всички X модели на баварската компания, като той вече разполага със задължителните LED светлини в предните фарове и задните стопове. Ниската предна част и високата задница пък подчертават динамичната форма, а радиаторната решетка, големите фарове, предната броня и изпъкналите калници му придават доста агресивен вид.
В резултат на нарасналите габарити най-големият печеливш е интериорът и по-точно пътниците на задната седалка, които вече разполагат с 20мм. повече пространство за краката си. Освен това, обемът на багажното отделение е увеличен от 470 на 550л., а при сгъване на задните седалки той достига до 1 600л., с което се превръща в лидер по този показател в своя сегмент.
Окачването на новото BMW X3 е с изцяло нова конструкция, която е подобрила пъргавината и комфорта, а за първи път при X-модел като допълнителна опция се предлагат и адаптивни амортисьори. Това е и първият модел от X-гамата, който е оборудван с електромеханично кормилно управление (EPS), включително с функция Servotronic за променливо в зависимост от скоростта усилване.
С въвеждането си на пазара тази есен, новото BMW X3 ще е налично само в две модификации. Това са дизеловата X3 xDrive20d, разчитаща на 2.0-литров двигател с мощност 184к.с. и максимален въртящ момент 380Нм. в диапазона 1 750-2 750об/мин., и бензиновата X3 xDrive35i, при която агрегатът е 3.0-литров TwinPower Turbo, доставящ мощност от 306к.с. и въртящ момент 400Нм., като последният е на разположение още при 1 300об/мин.
Автомобилът е оборудван с множество технологии на BMW EfficientDynamics за намаляване разхода на гориво и отделните CO2 емисии, като същевременно те не влияят на динамиката. Така например, баварците за първи път комбинират осемстепенна автоматична трансмисия със старт/стоп система при модификацията X3 xDrive35i. Тази технология е стандартна и при X3 xDrive20d, където обаче скоростната кутия е шестстепенна механична.
Дизеловата модификация разполага и с индикатор за смяна на предавките, а всички представители на новото X3 са оборудвани с технология за регенериране на спирачна енергия, електромеханично кормилно управление (EPS), включващи се при нужда спомагателни агрегати, интелигентна олекотена конструкция и гуми с понижено съпротивление при търкаляне.
BMW X3 xDrive20d ускорява от 0-100км/ч. за 8.5сек. и развива максимална скорост от 210км/ч., като същевременно средният му разход на гориво е 5.6л/100км. Тези данни са едни и същи както с механична трансмисия, така и с опционалната осемстепенна автоматична.
При X3 xDrive35i ускорението от 0-100км/ч. става за 5.7сек., а максималната скорост достига 245км/ч. От BMW се хвалят, че освен най-добрата динамика сред своите конкуренти, тази модификация предоставя също най-ниският разход на гориво и нива на отделяни CO2 емисии, чиито стойности са съответно 8.8л/100км. и 204гр/км.
Както вече стана ясно, габаритите на новото BMW X3 са нараснали във всички отношения, в сравнение с тези на неговия предшественик, което разбира се важи и за междуосието, като то е удължено с 15мм. до 2 810мм. Благодарение на това, е подобрен комфортът и е увеличено вътрешното пространство.
Външният вид на автомобила е в характерния стил за всички X модели на баварската компания, като той вече разполага със задължителните LED светлини в предните фарове и задните стопове. Ниската предна част и високата задница пък подчертават динамичната форма, а радиаторната решетка, големите фарове, предната броня и изпъкналите калници му придават доста агресивен вид.
В резултат на нарасналите габарити най-големият печеливш е интериорът и по-точно пътниците на задната седалка, които вече разполагат с 20мм. повече пространство за краката си. Освен това, обемът на багажното отделение е увеличен от 470 на 550л., а при сгъване на задните седалки той достига до 1 600л., с което се превръща в лидер по този показател в своя сегмент.
Окачването на новото BMW X3 е с изцяло нова конструкция, която е подобрила пъргавината и комфорта, а за първи път при X-модел като допълнителна опция се предлагат и адаптивни амортисьори. Това е и първият модел от X-гамата, който е оборудван с електромеханично кормилно управление (EPS), включително с функция Servotronic за променливо в зависимост от скоростта усилване.
С въвеждането си на пазара тази есен, новото BMW X3 ще е налично само в две модификации. Това са дизеловата X3 xDrive20d, разчитаща на 2.0-литров двигател с мощност 184к.с. и максимален въртящ момент 380Нм. в диапазона 1 750-2 750об/мин., и бензиновата X3 xDrive35i, при която агрегатът е 3.0-литров TwinPower Turbo, доставящ мощност от 306к.с. и въртящ момент 400Нм., като последният е на разположение още при 1 300об/мин.
Автомобилът е оборудван с множество технологии на BMW EfficientDynamics за намаляване разхода на гориво и отделните CO2 емисии, като същевременно те не влияят на динамиката. Така например, баварците за първи път комбинират осемстепенна автоматична трансмисия със старт/стоп система при модификацията X3 xDrive35i. Тази технология е стандартна и при X3 xDrive20d, където обаче скоростната кутия е шестстепенна механична.
Дизеловата модификация разполага и с индикатор за смяна на предавките, а всички представители на новото X3 са оборудвани с технология за регенериране на спирачна енергия, електромеханично кормилно управление (EPS), включващи се при нужда спомагателни агрегати, интелигентна олекотена конструкция и гуми с понижено съпротивление при търкаляне.
BMW X3 xDrive20d ускорява от 0-100км/ч. за 8.5сек. и развива максимална скорост от 210км/ч., като същевременно средният му разход на гориво е 5.6л/100км. Тези данни са едни и същи както с механична трансмисия, така и с опционалната осемстепенна автоматична.
При X3 xDrive35i ускорението от 0-100км/ч. става за 5.7сек., а максималната скорост достига 245км/ч. От BMW се хвалят, че освен най-добрата динамика сред своите конкуренти, тази модификация предоставя също най-ниският разход на гориво и нива на отделяни CO2 емисии, чиито стойности са съответно 8.8л/100км. и 204гр/км.