Второто поколение на Opel Movano е нараснало както по размери, така и по отношение на броя на предлаганите версии, а благодарение на новата си конструктивна платформа повдига летвата в сегмента на лекотоварните модели. Новият модел предлага множество иновативни технологии и има изключително комфортен и практичен интериор. Разходът на гориво е сред най-ниските в класа, а оперативните разходи на Movano са дори най-ниски. Дизайнът на практичния мултифункционален ван неизменно го идентифицира като елемент от новия високо ценен стилистичен език на последното поколение автомобили на Opel, включващо моделите Insignia и Astra. Movano ще бъде представен на европейските пазари през пролетта на тази година.
Новият Opel Movano се предлага в по-обширна гама от варианти на каросерията от повечето от конкурентите, предлагайки подходящ за всякакви транспортни нужди модел. Гамата включва фургони, предлагани във варианти с четири дължини и три височини на покрива, шаси с единична или двойна кабина и пътническа версия. Модулната платформа, създадена съвместно с Renault, се предлага на клиентите в разновидности с предно или задно предаване, като последната може да бъде оборудвана с двойни задни колела.
Допустимото общо тегло е увеличено до 4.5 тона в зависимост от версията, като полезният товар достига 2.5 тона. Чрез Opel Commercial Vehicle Dealerships, компанията предлага и специфични възможности за допълнително оборудване, съвместно със специализирани в областта фирми.
Кабината на новия Opel Movano е изключително комфортна и предлага множество практични приспособления. Към изключителната видимост се добавят и седалки, които, благодарение на широката гама от настройки, могат да се конфигурират по най-различен начин, и оптимизирана в ергономично отношение кормилна колона, която позволява спокойно и ненатоварващо пътуване на дълги разстояния.
Богатото стандартно оборудване може да бъде допълнено със елементи, като завиващи светлини, сгъваща се на нивото на работната равнина облегалка на централната седалка и въртяща се масичка за персонален компютър, със захранване. Множество удобни отделения за съхранение на предмети подчертават впечатляващо практичното използване на наличното пространство.
Товарните пространства на различните варианти фургони предлагат най-доброто в класа си по отношение на височината на покрива и обема. Дължината на товарното пространство достига 4.4 метра, а товарният капацитет - 17куб. метра във версията L4H3 (най-дълга и най-висока). Вариантите с предно предаване са с нисък товарен праг, а всички модели предлагат както задни врати, така и странични плъзгащи се врати с голям отвор за улесняване на товаренето и разтоварването.
Напълно новото поколение четирицилиндрови common-rail дизелови двигатели (2.3 CDTI) предлагат чудесна динамика и имат ниски оперативни разходи. Агрегатите са с мощност 74 кВт/100 к.с./285 Нм, 92 кВт/125 к.с./310 Нм и 110 кВт/150 к.с./350 Нм. Всичките покриват нормата за емисии Euro 4 и съответно - Euro 5, когато са оборудвани с филтър за твърди частици. И трите мотора са стандартно оборудвани с шестстепенни механични трансмисии, като двете по-мощни версии се предлагат и с автоматизирана механична предавателна кутия Easytronic.
Новият Opel Movano определя нови стандарти и по отношение на икономичността. Той има най-ниската консумация на гориво и ниво на отделяни емисии в своя сегмент (от 7. 8 л/100 км /203 г CO2/км) и по този начин е идеалният избор за пазари, на които данъците се определят на базата на отделяния въглероден двуокис. В зависимост от модела и вида на задвижващия агрегат, ниската консумация на гориво дава възможност за изминаване на повече от 1300 км с един резервоар.
Ниските оперативни разходи на Movano се дължат и на намалените разходи за сервиз и обслужване с по-дълги експлоатационни интервали.
Модерната ходова част на Opel Movano е балансирано настроена като дава възможност за динамично управление без от това да страда комфортът, независимо дали автомобилът е натоварен или не. Оборудването за активна и пасивна безопасност е на най-високо ниво и стандартно включва спирачна система с ABS и електронно разпределение на спирачното усилие (EBD). Електронната стабилизираща програма ESP също е стандартна за всички модели със задно предаване и може да се поръча при версиите с предно предаване.
Представянето на новия Opel Movano ще стартира с версиите фургон от пролетта на 2010 година, а по-късно през годината ще бъдат представени и други версии.
Новият Opel Movano се предлага в по-обширна гама от варианти на каросерията от повечето от конкурентите, предлагайки подходящ за всякакви транспортни нужди модел. Гамата включва фургони, предлагани във варианти с четири дължини и три височини на покрива, шаси с единична или двойна кабина и пътническа версия. Модулната платформа, създадена съвместно с Renault, се предлага на клиентите в разновидности с предно или задно предаване, като последната може да бъде оборудвана с двойни задни колела.
Допустимото общо тегло е увеличено до 4.5 тона в зависимост от версията, като полезният товар достига 2.5 тона. Чрез Opel Commercial Vehicle Dealerships, компанията предлага и специфични възможности за допълнително оборудване, съвместно със специализирани в областта фирми.
Кабината на новия Opel Movano е изключително комфортна и предлага множество практични приспособления. Към изключителната видимост се добавят и седалки, които, благодарение на широката гама от настройки, могат да се конфигурират по най-различен начин, и оптимизирана в ергономично отношение кормилна колона, която позволява спокойно и ненатоварващо пътуване на дълги разстояния.
Богатото стандартно оборудване може да бъде допълнено със елементи, като завиващи светлини, сгъваща се на нивото на работната равнина облегалка на централната седалка и въртяща се масичка за персонален компютър, със захранване. Множество удобни отделения за съхранение на предмети подчертават впечатляващо практичното използване на наличното пространство.
Товарните пространства на различните варианти фургони предлагат най-доброто в класа си по отношение на височината на покрива и обема. Дължината на товарното пространство достига 4.4 метра, а товарният капацитет - 17куб. метра във версията L4H3 (най-дълга и най-висока). Вариантите с предно предаване са с нисък товарен праг, а всички модели предлагат както задни врати, така и странични плъзгащи се врати с голям отвор за улесняване на товаренето и разтоварването.
Напълно новото поколение четирицилиндрови common-rail дизелови двигатели (2.3 CDTI) предлагат чудесна динамика и имат ниски оперативни разходи. Агрегатите са с мощност 74 кВт/100 к.с./285 Нм, 92 кВт/125 к.с./310 Нм и 110 кВт/150 к.с./350 Нм. Всичките покриват нормата за емисии Euro 4 и съответно - Euro 5, когато са оборудвани с филтър за твърди частици. И трите мотора са стандартно оборудвани с шестстепенни механични трансмисии, като двете по-мощни версии се предлагат и с автоматизирана механична предавателна кутия Easytronic.
Новият Opel Movano определя нови стандарти и по отношение на икономичността. Той има най-ниската консумация на гориво и ниво на отделяни емисии в своя сегмент (от 7. 8 л/100 км /203 г CO2/км) и по този начин е идеалният избор за пазари, на които данъците се определят на базата на отделяния въглероден двуокис. В зависимост от модела и вида на задвижващия агрегат, ниската консумация на гориво дава възможност за изминаване на повече от 1300 км с един резервоар.
Ниските оперативни разходи на Movano се дължат и на намалените разходи за сервиз и обслужване с по-дълги експлоатационни интервали.
Модерната ходова част на Opel Movano е балансирано настроена като дава възможност за динамично управление без от това да страда комфортът, независимо дали автомобилът е натоварен или не. Оборудването за активна и пасивна безопасност е на най-високо ниво и стандартно включва спирачна система с ABS и електронно разпределение на спирачното усилие (EBD). Електронната стабилизираща програма ESP също е стандартна за всички модели със задно предаване и може да се поръча при версиите с предно предаване.
Представянето на новия Opel Movano ще стартира с версиите фургон от пролетта на 2010 година, а по-късно през годината ще бъдат представени и други версии.