Преди откриването на Detroit Auto Show, пред журналисти беше представен новият E-Class на Mercedes-Benz, който за съжаление няма да участва в изложението. Премиерата на автомобила пред широката публика е предвидена за салона в Женева, който ще се проведе през март.
Новият Mercedes-Benz E-Class предлага още по-голям комфорт и сигурност, като в него са внедрени 20 нови или осъвременени технологии. Купето на автомобила е с 30% по-здраво от това на настоящия модел, а окачването е с нова конструкция и с адаптиращи се към пътните условия амортисьори.
Освен технологиите за сигурност, включени в стандартното оборудване на автомобила, клиентите ще могат да поръчат като опция и системата Adaptive Main Beam Assist, която е първата по рода си в Света. С нея фаровете се нагаждат според пътната обстановка и реагират автоматично, за да се избегне евентуално заслепяване на останалите водачи. Като опция се предлага и система за автоматично задействане на спирачките при опасност от сблъсък.
Дизайнът на новия Mercedes-Benz E-Class е коренно различен от този на предшественика му. Характерните за модела кръгли двойни фарове са станали правоъгълни, за да подчертават кубестите форми на цялото купе, а задницата следва арките на калниците и придава мускулест вид на автомобила.
Аеродинамиката на модела е по-добра от тази на всички останали луксозни седани в Света. Коефициент на челно съпротивление е само 0.25, което е с 4% по-малко от това на настоящия E-Class. Основна заслуга за този показател имат отворите за въздух, които са с променлива геометрия и направляват въздушния поток към отделението за двигателя.
Дизайнерите на Mercedes-Benz са отделили изключително внимание на всеки елемент в интериора. Седалките са с променена конструкция, а тапицериите са с така наречената „padded seat piping” (релефна структура), използвана само от Mercedes-Benz и придаваща невероятно усещане при сядане.
Изключителната сигурност и комфорт на новия E-Class се допълват отлично от неговата икономичност. Консумацията на гориво при 4 и 6-цилиндровите дизелови агрегати е намаляла с 23%, а тази при бензиновите - с до 20%. Гамата от двигатели включва 4, 6 и 8-цилиндрови модели, с мощности от 136 до 525к.с.
Трите четирицилиндрови дизелови агрегата са със съвършено нова конструкция и серия механични подобрения, гарантиращи повече мощ и по-малка консумация на гориво. Подробни технически характеристики на всички двигатели може да видите в таблицата по-долу.
Продажбите на новия Mercedes-Benz E-Class ще стартират непосредствено след официалния му дебют в Женева през март. Базисната цена на модела в Германия ще е от € 41 590 евро при E 220 CDI BlueEFFICIENCY до € 70 269 при най-мощния E 500 4MATIC. Автомобилът ще се предлага в традиционните нива на изпълнение - Classic, Elegance и Avantgarde, а за по-взискателните клиенти са предвидени Exclusive пакет и спортен пакет AMG.
Новият Mercedes-Benz E-Class предлага още по-голям комфорт и сигурност, като в него са внедрени 20 нови или осъвременени технологии. Купето на автомобила е с 30% по-здраво от това на настоящия модел, а окачването е с нова конструкция и с адаптиращи се към пътните условия амортисьори.
Освен технологиите за сигурност, включени в стандартното оборудване на автомобила, клиентите ще могат да поръчат като опция и системата Adaptive Main Beam Assist, която е първата по рода си в Света. С нея фаровете се нагаждат според пътната обстановка и реагират автоматично, за да се избегне евентуално заслепяване на останалите водачи. Като опция се предлага и система за автоматично задействане на спирачките при опасност от сблъсък.
Дизайнът на новия Mercedes-Benz E-Class е коренно различен от този на предшественика му. Характерните за модела кръгли двойни фарове са станали правоъгълни, за да подчертават кубестите форми на цялото купе, а задницата следва арките на калниците и придава мускулест вид на автомобила.
Аеродинамиката на модела е по-добра от тази на всички останали луксозни седани в Света. Коефициент на челно съпротивление е само 0.25, което е с 4% по-малко от това на настоящия E-Class. Основна заслуга за този показател имат отворите за въздух, които са с променлива геометрия и направляват въздушния поток към отделението за двигателя.
Дизайнерите на Mercedes-Benz са отделили изключително внимание на всеки елемент в интериора. Седалките са с променена конструкция, а тапицериите са с така наречената „padded seat piping” (релефна структура), използвана само от Mercedes-Benz и придаваща невероятно усещане при сядане.
Изключителната сигурност и комфорт на новия E-Class се допълват отлично от неговата икономичност. Консумацията на гориво при 4 и 6-цилиндровите дизелови агрегати е намаляла с 23%, а тази при бензиновите - с до 20%. Гамата от двигатели включва 4, 6 и 8-цилиндрови модели, с мощности от 136 до 525к.с.
Трите четирицилиндрови дизелови агрегата са със съвършено нова конструкция и серия механични подобрения, гарантиращи повече мощ и по-малка консумация на гориво. Подробни технически характеристики на всички двигатели може да видите в таблицата по-долу.
Продажбите на новия Mercedes-Benz E-Class ще стартират непосредствено след официалния му дебют в Женева през март. Базисната цена на модела в Германия ще е от € 41 590 евро при E 220 CDI BlueEFFICIENCY до € 70 269 при най-мощния E 500 4MATIC. Автомобилът ще се предлага в традиционните нива на изпълнение - Classic, Elegance и Avantgarde, а за по-взискателните клиенти са предвидени Exclusive пакет и спортен пакет AMG.
Модификация |
Мощност |
Разход на гориво |
Вредни емисии |
E 200 CDI |
136к.с. |
5.3л./100км. |
139гр./км. CO2 |
E 220 CDI |
170к.с. |
5.3л./100км. |
139гр./км. CO2 |
E 250 CDI |
204к.с. |
5.3л./100км. |
139гр./км. CO2 |
E 350 CDI |
231к.с. |
7.1л./100км. |
- |
E 200 CGI |
184к.с. |
6.8л./100км. |
159гр./км. CO2 |
E 250 CGI |
204к.с. |
7.4л./100км. |
175гр./км. CO2 |
E 350 CGI |
292к.с. |
8.6л./100км. |
- |
E 500 |
388к.с. |
10.9л./100км. |
- |
E 63 AMG |
525к.с. |
- |
- |