Със започването на настоящата седмица, от Ford решиха да разкрият изцяло новото поколение на модела Explorer, чийто продажби в САЩ ще стартират през есента на тази година.
Автомобилът е построен върху новата платформа D4, като в сравнение със своя предшественик, той е по-надежден и качествен, въпреки че теглото му е намалено с 45кг., което е постигнато чрез употреба на олекотени материали.
Новият Explorer е също доста по-икономичен и екологичен, а благодарение на понижения коефициент на челно съпротивление до 0.35, той е станал и по-динамичен. В интериора пък са намалени нивата на вибрации и шум.
Моделът ще се предлага с бензинов 3.5-литров V6 двигател, с мощност 290к.с., който е с около 20% по-икономичен от своя предшественик. Explorer получава и нов 2.0-литров EcoBoost агрегат, генериращ 237к.с., като модификацията, оборудвана с него, разполага с 30% повече динамика от тази на основните и конкуренти.
Двигателите са комбинирани с шестстепенна роботизирана трансмисия, предаваща задвижването към четирите колела, посредством „умна” система за тяхното управление, която ги адаптира към метеорологичните условия и пътната настилка.
Водачът на новия Ford Explorer може да избира между пет режима на шофиране - за градски условия, песъчливи терени, снежни покривки, кални местности и такъв, който ограничава скоростта при спускане по стръмни хълмове.
За допълнителна сигурност на водача и пътниците се грижат множество системи за пасивна и активна безопасност. В стандартното оборудване са включени така наречената функция Curve Control, стабилизираща автомобила при поднасяне на завои, надуваеми предпазни колани на втория и третия ред седалки и система за следене на налягането в гумите.
Автомобилът е построен върху новата платформа D4, като в сравнение със своя предшественик, той е по-надежден и качествен, въпреки че теглото му е намалено с 45кг., което е постигнато чрез употреба на олекотени материали.
Новият Explorer е също доста по-икономичен и екологичен, а благодарение на понижения коефициент на челно съпротивление до 0.35, той е станал и по-динамичен. В интериора пък са намалени нивата на вибрации и шум.
Моделът ще се предлага с бензинов 3.5-литров V6 двигател, с мощност 290к.с., който е с около 20% по-икономичен от своя предшественик. Explorer получава и нов 2.0-литров EcoBoost агрегат, генериращ 237к.с., като модификацията, оборудвана с него, разполага с 30% повече динамика от тази на основните и конкуренти.
Двигателите са комбинирани с шестстепенна роботизирана трансмисия, предаваща задвижването към четирите колела, посредством „умна” система за тяхното управление, която ги адаптира към метеорологичните условия и пътната настилка.
Водачът на новия Ford Explorer може да избира между пет режима на шофиране - за градски условия, песъчливи терени, снежни покривки, кални местности и такъв, който ограничава скоростта при спускане по стръмни хълмове.
За допълнителна сигурност на водача и пътниците се грижат множество системи за пасивна и активна безопасност. В стандартното оборудване са включени така наречената функция Curve Control, стабилизираща автомобила при поднасяне на завои, надуваеми предпазни колани на втория и третия ред седалки и система за следене на налягането в гумите.