Студентите от Политехническия университет – Нант, Франция са тазгодишните шампиони на Shell Eco-marathon Европа с най-добрия резултат в 26-годишната история на състезанието – 4 896км. с еквивалента само на един литър гориво. Това е приблизително разстоянието от най-северната точка на Европа, Норт Кейп в Норвегия, до най-южната на Апенинския полуостров.
Автомобилът на французите се състезава в категорията „Прототипи”, задвижван с водородна горивна клетка. Студентите от Нант счупиха рекорда от 3 836км. изминати с 1 литър гориво, поставен през 2005г. от Федерален Технологичен Институт – Цюрих, Швейцария, като го подобриха с цели 1060км.
Двата български отбора в Shell Eco-marathon Европа 2010 се представиха добре на пистата EuroSpeedway Лаузиц в Германия на 6 и 7 май. Въпреки малък инцидент с лагерите на автомобила Лина, отборът на Техническия университет - София зае 22-ро място в общото класиране в категорията „Градски тип” и 10-то място в класа на автомобилите с бензинов двигател. Вече трета година отборът на ТУ-София подобрява своя автомобил и се изкачва в класирането. Тази година Лина измина 106км. с 1 литър гориво, което я прави идеален градски автомобил. За сравнение, миналата година автомобилът на ТУ-София измина 83км. с 1 литър и се класира на 25-то място.
Отборът на ТУ-Варна също върви нагоре в класирането. Миналата година варненци изминаха 119км. с еквивалента на 1 литър гориво и се класираха на 89 място в категорията „Прототипи”. Тази година отборът почти удвои разстоянието с постижение от 227км. с 1 литър, което го нареди на 71-во място в общото класиране и трети в класа на автомобилите на пропан бутан.
„Мисля, че българските отбори се представиха добре сред всички 200 отбора, които участваха в Shell Eco-marathon Европа 2010. Те финишираха успешно, въпреки техническите трудности и лошото време, като показаха постоянство и кураж в изминаването на трудния път от скицата на автомобила до пресичането на финалната линия. Това са бъдещите инженери, които ще открият нови подходи към устойчивата мобилност”, коментира българското участие Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Тази година за първи път 12 студентски отбора направиха тест драйв на електромобили. Целта на демонстрационната обиколка беше да се изследва приложимостта на автомобилите, задвижвани с батерия. Интересът на студентите към потенциала на електрическата енергия може да доведе до създаването на нова категория „Електромобили” в следващите издания на Shell Eco-marathon Европа.
Автомобилът на французите се състезава в категорията „Прототипи”, задвижван с водородна горивна клетка. Студентите от Нант счупиха рекорда от 3 836км. изминати с 1 литър гориво, поставен през 2005г. от Федерален Технологичен Институт – Цюрих, Швейцария, като го подобриха с цели 1060км.
Двата български отбора в Shell Eco-marathon Европа 2010 се представиха добре на пистата EuroSpeedway Лаузиц в Германия на 6 и 7 май. Въпреки малък инцидент с лагерите на автомобила Лина, отборът на Техническия университет - София зае 22-ро място в общото класиране в категорията „Градски тип” и 10-то място в класа на автомобилите с бензинов двигател. Вече трета година отборът на ТУ-София подобрява своя автомобил и се изкачва в класирането. Тази година Лина измина 106км. с 1 литър гориво, което я прави идеален градски автомобил. За сравнение, миналата година автомобилът на ТУ-София измина 83км. с 1 литър и се класира на 25-то място.
Отборът на ТУ-Варна също върви нагоре в класирането. Миналата година варненци изминаха 119км. с еквивалента на 1 литър гориво и се класираха на 89 място в категорията „Прототипи”. Тази година отборът почти удвои разстоянието с постижение от 227км. с 1 литър, което го нареди на 71-во място в общото класиране и трети в класа на автомобилите на пропан бутан.
„Мисля, че българските отбори се представиха добре сред всички 200 отбора, които участваха в Shell Eco-marathon Европа 2010. Те финишираха успешно, въпреки техническите трудности и лошото време, като показаха постоянство и кураж в изминаването на трудния път от скицата на автомобила до пресичането на финалната линия. Това са бъдещите инженери, които ще открият нови подходи към устойчивата мобилност”, коментира българското участие Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Тази година за първи път 12 студентски отбора направиха тест драйв на електромобили. Целта на демонстрационната обиколка беше да се изследва приложимостта на автомобилите, задвижвани с батерия. Интересът на студентите към потенциала на електрическата енергия може да доведе до създаването на нова категория „Електромобили” в следващите издания на Shell Eco-marathon Европа.