1.6-литровият дизелов агрегат на Mazda3 хечбек и седан е претърпял сериозни модификации, довели от една страна до увеличение на неговата мощност от 109 на 115к.с., а от друга - до значително намаление на разхода му на гориво.
Обновеният двигател отговаря на европейските екологични норми Euro5, като по данни на компанията той изразходва средно по 4.4л/100км. и отделя 117гр/км. CO2 емисии. Това е постигнато чрез нови common-rail система, пиезо инжектори, турбокомпресор с променливо газоразпределение, филтър за твърди частици и шестстепенна скоростна кутия.
1.6-литровият агрегат предлага и с 30Нм. по-голям въртящ момент, като той вече достига 270Нм. и е наличен в диапазона 1 700-2 700Нм. От компанията обаче съобщават, че подобренията не са довели до промяна в динамиката на Mazda3, като ускорението от 0-100км/ч. за 11сек. и максималната скорост от 186км/ч. са запазени.
Обновеният двигател отговаря на европейските екологични норми Euro5, като по данни на компанията той изразходва средно по 4.4л/100км. и отделя 117гр/км. CO2 емисии. Това е постигнато чрез нови common-rail система, пиезо инжектори, турбокомпресор с променливо газоразпределение, филтър за твърди частици и шестстепенна скоростна кутия.
1.6-литровият агрегат предлага и с 30Нм. по-голям въртящ момент, като той вече достига 270Нм. и е наличен в диапазона 1 700-2 700Нм. От компанията обаче съобщават, че подобренията не са довели до промяна в динамиката на Mazda3, като ускорението от 0-100км/ч. за 11сек. и максималната скорост от 186км/ч. са запазени.