Nissan възнамерява да продава използваните батерии от електрическите си превозни средства на вторичния пазар. За целта японците ще създадат джойнт венчър дружество със Sumitomo Corp., което ще се занимава с продажбата и отдаването под наем на литиево-йонни батерии в Япония и САЩ.
Батериите за електромобили на Nissan са разработени съвместно с концерна NEC, като те запазват 70-80% от своя капацитет след 10-годишна употреба. Това ги прави идеални за приложение в други сфери на индустрията и ежедневието, като например съхранение на енергия от слънчеви батерии.
Според Nissan, възможността да се продават батериите на вторичен пазар ще позволи на собствениците на електромобили да си възвърнат част от инвестицията, което ще доведе до по-голямо търсене на такива превозни средства. Компанията очаква през 2020г. да продава по 50 000 употребявани батерии годишно.
Припомняме ви, че през 2010-та Nissan ще пусне на пазара първия си сериен електромобил - Leaf. Първоначално той ще се продава в Япония и САЩ, а от 2012-та и в Европа, като дотогава годишното производство трябва да достигне 200 000 броя.
Батериите за електромобили на Nissan са разработени съвместно с концерна NEC, като те запазват 70-80% от своя капацитет след 10-годишна употреба. Това ги прави идеални за приложение в други сфери на индустрията и ежедневието, като например съхранение на енергия от слънчеви батерии.
Според Nissan, възможността да се продават батериите на вторичен пазар ще позволи на собствениците на електромобили да си възвърнат част от инвестицията, което ще доведе до по-голямо търсене на такива превозни средства. Компанията очаква през 2020г. да продава по 50 000 употребявани батерии годишно.
Припомняме ви, че през 2010-та Nissan ще пусне на пазара първия си сериен електромобил - Leaf. Първоначално той ще се продава в Япония и САЩ, а от 2012-та и в Европа, като дотогава годишното производство трябва да достигне 200 000 броя.