Частният мексикански инвестиционен фонд Tresalia Capital стана собственик на всички акциите на немския производител на спортни автомобили Artega, изкупувайки 52-процентния дял на основателя на компанията Клаус Дитер Фрерс.
В прессъобщението не се посочват причините, поради които Фрерс се е разделил с акциите си. Имайте предвид, че мексиканците купиха другите 48% през януари 2008г., преди първият модел на компанията Artega GT да дебютира на изложението в Женева.
Мексиканците имат за цел да вкарат в производство още тази година именно Artega GT, който представлява купе със среден размер, изработено от композитни материали, като алуминий и карбон. Автомобилът е оборудван с V6 двигател на VW Group, с мощност 300к.с., който е комбиниран с роботизирана трансмисия с двоен съединител.
Дизайнът на Artega GT е дело на небезизвестния Хенрик Фискер - създател на BMW Z4 и бивш дизайнер на Aston Martin, който в момента е собственик на компанията Fisker Automotive разработваща електрически автомобили. По предварителни данни, цената на модела ще е около 90 000 щатски долара, като е предвидено от него да се произвеждат годишно по 500 бройки.
След промяната на собствеността на компанията Artega, Клаус Дитер Фрерс вече няма да я ръководи, като неговото място ще заеме инженерът Волфганг Цибарт, работил повче от 23 години за BMW.
В прессъобщението не се посочват причините, поради които Фрерс се е разделил с акциите си. Имайте предвид, че мексиканците купиха другите 48% през януари 2008г., преди първият модел на компанията Artega GT да дебютира на изложението в Женева.
Мексиканците имат за цел да вкарат в производство още тази година именно Artega GT, който представлява купе със среден размер, изработено от композитни материали, като алуминий и карбон. Автомобилът е оборудван с V6 двигател на VW Group, с мощност 300к.с., който е комбиниран с роботизирана трансмисия с двоен съединител.
Дизайнът на Artega GT е дело на небезизвестния Хенрик Фискер - създател на BMW Z4 и бивш дизайнер на Aston Martin, който в момента е собственик на компанията Fisker Automotive разработваща електрически автомобили. По предварителни данни, цената на модела ще е около 90 000 щатски долара, като е предвидено от него да се произвеждат годишно по 500 бройки.
След промяната на собствеността на компанията Artega, Клаус Дитер Фрерс вече няма да я ръководи, като неговото място ще заеме инженерът Волфганг Цибарт, работил повче от 23 години за BMW.