Mazda е на път да направи най-големия пробив в борбата с отделяните вредни емисии от автомобилите. Тя е първата компания, която ще приложи нанокатализаторна технология в свой модел, която ще намали вредните емисии между 70 и 90%.
Учените от Mazda са разработили изцяло нов материал, който ще се използва за направата на каталитични преобразуватели на отделяните от автомобила газове. При тестовете на материала, той е успял да преработи и изчисти голяма част от азотния оксид и въглеродния диоксид (CO2).
Революционното изобретение на Mazda пропуска само частици по-малки от 5 нанометра, като трябва да имате предвид, че 1 нанометър се равнява на една милиардна част от метъра.
Единственият недостатък на нанокатализатора е скъпото производство, тъй като основните метали, необходими за създаването му са платина, паладий и родий. Японската компания обаче е твърдо решена да работи за намаляване на разходите по производството.
Учените от Mazda са разработили изцяло нов материал, който ще се използва за направата на каталитични преобразуватели на отделяните от автомобила газове. При тестовете на материала, той е успял да преработи и изчисти голяма част от азотния оксид и въглеродния диоксид (CO2).
Революционното изобретение на Mazda пропуска само частици по-малки от 5 нанометра, като трябва да имате предвид, че 1 нанометър се равнява на една милиардна част от метъра.
Единственият недостатък на нанокатализатора е скъпото производство, тъй като основните метали, необходими за създаването му са платина, паладий и родий. Японската компания обаче е твърдо решена да работи за намаляване на разходите по производството.