Миналата седмица от Mercedes разпространиха официална информация за новите си бензинови V6 и V8 двигатели, които скоро ще се появят в автомобили на немската компания.
И двата агрегата са получили система за директно впръскване на гориво с пиезоелектрични инжектори и модернизирана запалителна система. В сравнение със своите предшественици двигателите са станали по-икономични и по-мощни.
V6 агрегатът е 3.5-литров и ще заеме мястото на настоящия със същия работен обем, но ъгълът на цилиндрите му вече е 60 градуса, а не 90. Неговата мощност е 306к.с., а максималният му въртящ момент достига 368Нм., налични в диапазона 3 500 - 5 250об/мин.
По предварителни данни, под капака на S-Class новият 3.5-литров двигател ще консумира средно 7.6л/100км., което е с цели 24% по-малко, а отделяните CO2 емисии ще са 177гр/км. Трябва да се отбележи, че агрегатът е оборудван със старт/стоп система, а именно S-Class ще е първият модел, в който той ще бъде приложен през есента.
Новият V8 двигател ще направи дебют през 2011г., като той е 4.6-литров битурбо и ще замени познатият ни 5.4-литров. Този агрегат също е оборудван със старт/стоп система и предлага 22% по-нисък разход от своя предшественик, но същевременно мощността му е цели 435к.с., а максималният въртящ момент достига 700Нм., налични още при 1 600об/мин.
И двата агрегата са получили система за директно впръскване на гориво с пиезоелектрични инжектори и модернизирана запалителна система. В сравнение със своите предшественици двигателите са станали по-икономични и по-мощни.
V6 агрегатът е 3.5-литров и ще заеме мястото на настоящия със същия работен обем, но ъгълът на цилиндрите му вече е 60 градуса, а не 90. Неговата мощност е 306к.с., а максималният му въртящ момент достига 368Нм., налични в диапазона 3 500 - 5 250об/мин.
По предварителни данни, под капака на S-Class новият 3.5-литров двигател ще консумира средно 7.6л/100км., което е с цели 24% по-малко, а отделяните CO2 емисии ще са 177гр/км. Трябва да се отбележи, че агрегатът е оборудван със старт/стоп система, а именно S-Class ще е първият модел, в който той ще бъде приложен през есента.
Новият V8 двигател ще направи дебют през 2011г., като той е 4.6-литров битурбо и ще замени познатият ни 5.4-литров. Този агрегат също е оборудван със старт/стоп система и предлага 22% по-нисък разход от своя предшественик, но същевременно мощността му е цели 435к.с., а максималният въртящ момент достига 700Нм., налични още при 1 600об/мин.