Един от автомобилите, който със сигурност не е останал незабелязан от нито един от посетителите на 63-тото изложение във Франкфурт, е Mercedes SLS AMG Gullwing, вдъхновен от легендарния 300SL Gullwing от 50-те години на миналия век и получил отварящи се нагоре врати, тип чайка.
Mercedes SLS AMG Gullwing е оборудван с V8 двигател, с работен обем 6 208куб.см., чиято мощност е 571к.с. при 6 700об/мин., а максималният му въртящ момент достига 650Нм. при 4 750об/мин. Агрегатът е комбиниран със седемстепенна трансмисия с двоен съединител, предаваща задвижването към задните колела.
По предварителни данни на Mercedes-Benz, новият им суперавтомобил ускорява от 0-100км/ч. за 3.8сек. и развива максимална скорост от 315км/ч., докато средният разход на гориво е само 13.2л./100км.
Mercedes SLS AMG Gullwing разполага с изцяло алуминиева конструкция на каросерията. Външният вид на автомобила се отличава от всички останали модели на компанията със своите дизайн и динамика, а идеалното разпределение на тежестта между предния и задния мост (съответно 47 към 53 процента) и ниският център на тежестта подчертават изключителната спортна концепция на автомобила.
Заедно с SLS AMG, на щанда на Mercedes във Франкфурт, е изложена и неговата електрическа версия eDrive, която е напълно екологична и не отделя никакви вредни емисии, благодарение на иновативната си задвижваща система, състояща се от четири електромотора, намиращи се в близост до всеки един от колесниците.
Общата мощност на електрическите агрегати е 533к.с., а максималният им въртящ момент достига 880Нм., като до всеки двигател е разположена и трансмисия, превеждаща електроенергията. SLS eDrive е в състояние да ускорява от 0-100км/ч. за около 4.0сек., което го поставя на нивото на стандартния модел.
Електрическият автомобил е оборудван с интелигентна система за задвижване на четирите колела, позволяваща динамично оптимизиране при пренасяне на енергията без никакви загуби, посредством моментално разпределение на въртящия момент към всяко едно колело.
Mercedes SLS eDrive разполага с водно охладена литиево-йонна батерия, чийто капацитет е 40 Ah, а съдържанието и на енергия - 48 kWh. За момента от немската компания не посочват времето, необходимо за нейното презареждане, както и разстоянието, което може да измине автомобилът с енергията, складирана в нея.
Автор: admin
Публикувано на: 18.09.2009 18:11:00
Читателски коментари
Иво 2009-09-21 19:31:23 0 0 отговори
Твоят коментар
Това е автомобилът