Mercedes-Benz разпространи подробна информация относно първия си сериен модел, задвижван от хибридна система. Продажбите на S400 BlueHYBRID в Европа ще стартират през юни 2009-та, а в САЩ и Китай - през септември същата година.
S400 BlueHYBRID се задвижва от 3.5-литровия бензинов двигател на S350, чиято мощност е 279к.с., и от електромотор, генериращ 20к.с. Общата мощ на автомобила е 299к.с., максималният въртящ момент е 385Нм., а скоростната кутия е 7-степенна автоматична.
Най-важният факт за S400 BlueHYBRID е, че той ще е първият серийно произвеждан автомобил с литиево-йонна батерия. Предимствата на тези батерии пред никело-хидридните са по-високата плътност на енергията, по-добрата ефективност при ниски температури, малките размери и тегло.
За клиентите е важно, че батерията е разположена на мястото на акумулатора, благодарение на което вътрешното пространство в S400 BlueHYBRID остава непроменено. Освен това батерията е с много компактни размери и модулен дизайн, което е довело да покачване на общото тегло на автомобила само със 75кг.
Както при повечето еклектрически превозни средства, остатъчната енергия отделяна от спирачките служи за зареждане на литиево-йонната батерия. S400 BlueHYBRID е оборудван и със старт/стоп функция, при която двигателят спира когато автомобилът е в покой и се стартира само с натискане на педала на газта.
S400 BlueHYBRID ускорява от 0-100км/ч. за 7.2сек., а максималната скорост е с електронно ограничение на 250км/ч. Разходът на гориво е по-нисък с 2.2л. (7.9л./100км.) от този на модификацията S350, а отделяните CO2 емисии са с 21% по-малко (190гр/км.).
Автор: admin
Публикувано на: 17.09.2008 22:55:28
Галерия Mercedes-Benz S400 BlueHYBRID
Читателски коментари
Твоят коментар