През 2011-та се навършват 25 години от пускането на първия автомобил на Mercedes, оборудван с фирмената система за задвижване на четирите колела 4MATIC, като успоредно с нея през 1986г. компанията въвежда и системите ASD (самозаключващ се диференциал) и ASR (контрол на ускорението при буксуване).
При първия 4MATIC модел, системата е разполагала с три режима, два заключващи диференциала и саморегулираща електроника, но задвижването не е било постоянно към четирите колела. Превключването е ставало чрез натискане на бутон, но тя е имала един голям проблем – много бавно е преминавала в режим 4x4.
Системата ASD е имала функциите да измерва разликата между сцеплението на отделните колела и при необходимост да заключва диференциала на 100%, за да осигури безпроблемно излизане от ситуацията. В последствие тя е била заменена от по-модерна електронна технология.
Системата ASR пък е позната и до днес, като разбира се е претърпяла много подобрения във всяко отношение. Нейните функции са да предотвратява буксуването при хлъзгави настилки и да ограничава страничното плъзване на превозното средство.
Автор: vladi
Публикувано на: 06.01.2011 13:03:59
Галерия Mercedes 4MATIC
Читателски коментари
Твоят коментар