В бъдеще всички превозни средства ще са съобразени с екологията и ще използват незамърсяващи технологии, но двигателите с вътрешно горене със сигурност няма да изчезнат напълно, макар и да бъдат в ограничени количества.
Тези агрегати обаче вече няма да използват традиционните запалителни свещи, а благодарение на британски учени, които разработват тяхна алтернатива, запалването ще се осъществява чрез лазери.
Учени от Университета в Ливърпул, на които са помагали специалисти от компанията Ford твърдят, че лазерите ще доведат до много по-надеждна и по-ефективна работа на двигателите.
От Ford пък заявиха, че са готови да пуснат системата в серийно производство още през следващите няколко години, но със сигурност преди това трябва да бъдат проведени множество тестове в реални условия.
Тези агрегати обаче вече няма да използват традиционните запалителни свещи, а благодарение на британски учени, които разработват тяхна алтернатива, запалването ще се осъществява чрез лазери.
Учени от Университета в Ливърпул, на които са помагали специалисти от компанията Ford твърдят, че лазерите ще доведат до много по-надеждна и по-ефективна работа на двигателите.
От Ford пък заявиха, че са готови да пуснат системата в серийно производство още през следващите няколко години, но със сигурност преди това трябва да бъдат проведени множество тестове в реални условия.