Легендарната Lancia Stratos е един от най-значимите спортни автомобили от 70-те години на миналия век, който е мечта за много фенове на италианската марка, а и не само. Немският колекционер Михаел Стошек например, който е собственик на компанията Brose, е поръчал на Pininfarina да му бъде конструирана съвременна интерпретация на модела.
Автомобилът ще бъде представен официално на изложението в Париж през октомври. За момента обаче не става ясно дали той ще бъде произведен само в един екземпляр, като според слухове ще има 20 или 25 бройки.
Съвременната Lancia Stratos е дело на известния дизайнер Джейсън Кастриота, участвал дейно в създаването на Ferrari 599 GTB Fiorano и Maserati GranTurismo, който в момента е главен дизайнер на Saab.
Спортната кола има модерен вид и изцяло карбонова каросерия, но същевременно е повлияна силно от класическия модел от 70-те години, като в интериора и например са използвани аналогови уреди.
Двигателят на Stratos е взаимстван от Ferrari F430 Scuderia. Той е 4.3-литров V8, с мощност 510к.с. Все още не са разкрити динамичните характеристики на автомобила, но по наличието на 360км/ч. върху скоростомера, можем да съдим, че те са доста впечатляващи.
Автомобилът ще бъде представен официално на изложението в Париж през октомври. За момента обаче не става ясно дали той ще бъде произведен само в един екземпляр, като според слухове ще има 20 или 25 бройки.
Съвременната Lancia Stratos е дело на известния дизайнер Джейсън Кастриота, участвал дейно в създаването на Ferrari 599 GTB Fiorano и Maserati GranTurismo, който в момента е главен дизайнер на Saab.
Спортната кола има модерен вид и изцяло карбонова каросерия, но същевременно е повлияна силно от класическия модел от 70-те години, като в интериора и например са използвани аналогови уреди.
Двигателят на Stratos е взаимстван от Ferrari F430 Scuderia. Той е 4.3-литров V8, с мощност 510к.с. Все още не са разкрити динамичните характеристики на автомобила, но по наличието на 360км/ч. върху скоростомера, можем да съдим, че те са доста впечатляващи.