Тема: “Автомобилът Peugeot на бъдещите мегаполиси”
Петото издание на Конкурса за Дизайн Peugeot има нови измерения.
Тема с мащабите на бъдещите градове
Предизвикателството пред младите дизайнери е да си представят автомобила Peugeot, който ще се движи в сърцето на мегаполисите на бъдещето. Освен да бъде съобразена с условията на движението в тях, концепцията трябва да запази основните стойности на автомобила на 21и век. Проектите трябва да са издържани в стилистиката на Peugeot и да носят четирите послания на това издание на конкурса: опазване на околната среда, социална хармония, интерактивна мобилност и икономическа ефективност.
Нови географски измерения
Стартът на конкурса този път ще бъде обявен извън Европа, по време на автомобилния салон в Пекин 2008. И за да се потвърди международния характер на събитието, макетът на проекта-победител ще бъде представен също в Китай, по време на салона в Шанхай през пролетта на 2009.
Календар
Създаване
Начало на конкурса: 20 април на Автосалона в Пекин
От 30 май 2008 до 20 юли 2008: проектите се събират на сайта www.peugeot.com в рубриката Design.
Селекция
От 25 до 31 юли, журито прави селекция от 30 проекта, които ще бъдат подложени на гласуване в интернет.
На 15 август започва гласуването на сайта, което продължава един месец.
Десетте проекта-финалисти, определени чрез вота ще бъдат обявени в Интернет на 16 септември.
Обявяване на резултатите
На 2 октомври, на щанда на Peugeot на Автомобилния салон в Париж, ще бъде обявен победителят. Жан-Филип Колен, Генерален Директор на Automobiles Peugeot ще връчи наградата «La Griffe» на автора на проекта.
Производство
Моделът-победител ще бъде произведен в мащаб 1:1 в периода октомври 2008 - март 2009.
Представяне
Макетът на автомобила ще бъде показан през април 2009, на щанда на Peugeot на автомобилния салон в Шанхай.
По-големи награди
В желанието си да окуражи младите таланти, Peugeot увеличава наградния фонд на конкурса. Победителят ще има възможност да види своя автомобил в реални размери, ще получи чек за 10 000 евро, игрова конзола Xbox 360° и освен това, моделът му ще бъде произведен в мащаб 1/43а от Norev. Останалите 29 проекта също ще получат награди, както и в предишните издания на конкурса.
Виртуално сътрудничество
През цялото време на конкурса, той ще има специално място на острова Peugeot в играта Second Life. Ще има възможност за обмен на мнения по проектите, както с дизайнерите на Peugeot, така и с участниците в конкурса. Освен това, на острова Peugeot ще бъде организиран виртуален конкурс, с награден фонд 100 000 линден долари (виртуална парична единица в Second Life).
Все повече участници
От първото издание през 2000 досега, Конкурсът за Дизайн Peugeot събра повече от 12 600 проекта на 9 300 млади дизайнери, което е знак за интереса им към Peugeot и към автомобилния дизайн.
Конкурсът предизвиква все по-голям ентусиазъм сред творците. Средната им възраст вече е 22 години, спрямо 28 през 2000.
Международният характер на състезанието е безспорен предвид факта, че през 2007 година, участниците са от 113 страни, докато на първото издание страните са 80.
Партньорите на Peugeot в тази инициатива са Xbox 360° и Norev.
Състав на журито и критерии
Журито се състои от представители на Центъра за Дизайн на Peugeot, на фирма Xbox, както и от журналисти и интернет любители, които гласуват на сайта www.peugeot.com.
Критериите за избора са оригиналност на проекта, качество на крайното изпълнение (визия, анимации), ясна концепция и най-вече съответствие с темата.
Петото издание на Конкурса за Дизайн Peugeot има нови измерения.
Тема с мащабите на бъдещите градове
Предизвикателството пред младите дизайнери е да си представят автомобила Peugeot, който ще се движи в сърцето на мегаполисите на бъдещето. Освен да бъде съобразена с условията на движението в тях, концепцията трябва да запази основните стойности на автомобила на 21и век. Проектите трябва да са издържани в стилистиката на Peugeot и да носят четирите послания на това издание на конкурса: опазване на околната среда, социална хармония, интерактивна мобилност и икономическа ефективност.
Нови географски измерения
Стартът на конкурса този път ще бъде обявен извън Европа, по време на автомобилния салон в Пекин 2008. И за да се потвърди международния характер на събитието, макетът на проекта-победител ще бъде представен също в Китай, по време на салона в Шанхай през пролетта на 2009.
Календар
Създаване
Начало на конкурса: 20 април на Автосалона в Пекин
От 30 май 2008 до 20 юли 2008: проектите се събират на сайта www.peugeot.com в рубриката Design.
Селекция
От 25 до 31 юли, журито прави селекция от 30 проекта, които ще бъдат подложени на гласуване в интернет.
На 15 август започва гласуването на сайта, което продължава един месец.
Десетте проекта-финалисти, определени чрез вота ще бъдат обявени в Интернет на 16 септември.
Обявяване на резултатите
На 2 октомври, на щанда на Peugeot на Автомобилния салон в Париж, ще бъде обявен победителят. Жан-Филип Колен, Генерален Директор на Automobiles Peugeot ще връчи наградата «La Griffe» на автора на проекта.
Производство
Моделът-победител ще бъде произведен в мащаб 1:1 в периода октомври 2008 - март 2009.
Представяне
Макетът на автомобила ще бъде показан през април 2009, на щанда на Peugeot на автомобилния салон в Шанхай.
По-големи награди
В желанието си да окуражи младите таланти, Peugeot увеличава наградния фонд на конкурса. Победителят ще има възможност да види своя автомобил в реални размери, ще получи чек за 10 000 евро, игрова конзола Xbox 360° и освен това, моделът му ще бъде произведен в мащаб 1/43а от Norev. Останалите 29 проекта също ще получат награди, както и в предишните издания на конкурса.
Виртуално сътрудничество
През цялото време на конкурса, той ще има специално място на острова Peugeot в играта Second Life. Ще има възможност за обмен на мнения по проектите, както с дизайнерите на Peugeot, така и с участниците в конкурса. Освен това, на острова Peugeot ще бъде организиран виртуален конкурс, с награден фонд 100 000 линден долари (виртуална парична единица в Second Life).
Все повече участници
От първото издание през 2000 досега, Конкурсът за Дизайн Peugeot събра повече от 12 600 проекта на 9 300 млади дизайнери, което е знак за интереса им към Peugeot и към автомобилния дизайн.
Конкурсът предизвиква все по-голям ентусиазъм сред творците. Средната им възраст вече е 22 години, спрямо 28 през 2000.
Международният характер на състезанието е безспорен предвид факта, че през 2007 година, участниците са от 113 страни, докато на първото издание страните са 80.
Партньорите на Peugeot в тази инициатива са Xbox 360° и Norev.
Състав на журито и критерии
Журито се състои от представители на Центъра за Дизайн на Peugeot, на фирма Xbox, както и от журналисти и интернет любители, които гласуват на сайта www.peugeot.com.
Критериите за избора са оригиналност на проекта, качество на крайното изпълнение (визия, анимации), ясна концепция и най-вече съответствие с темата.