Китайският производител на автомобили Beijing Automotive Industry Holding обмисля вариант за придобиване на шведската марка Volvo, която в момента е собственост на концерна Ford.
Според източници на изданието „The Wall Street Journal”, представители на Beijing са посетили централата на Volvo и са направили проучваща обиколка на фабриката в Гьотеборг.
Интерес към Volvo проявява и друга китайска компания – Geely, която е вторият по големина производител на автомобили в Китай. Според „The Wall Street Journal” има още няколко инвеститора заинтересовани от шведската марка, но не се уточнява кои са те.
Корпорацията Beijing Automotive Industry Holding има съвместни предприятия с Hyundai и Chrysler за производство на автомобили, предназначени за китайския пазар. Именно тази компания проявяваше интерес към Opel, но прекалено късно подаде документи за купуването и.
Според предварителни данни, стойността на Volvo се равнява на около 3 млрд. долара, което е с 3.4 млрд. по-малко от сумата, която плати Ford за нея през 1999г. Първоначално американският концерн искаше 6 млрд. за шведската марка, но за моментното състояние на пазара тази цена е нереална.
Според източници на изданието „The Wall Street Journal”, представители на Beijing са посетили централата на Volvo и са направили проучваща обиколка на фабриката в Гьотеборг.
Интерес към Volvo проявява и друга китайска компания – Geely, която е вторият по големина производител на автомобили в Китай. Според „The Wall Street Journal” има още няколко инвеститора заинтересовани от шведската марка, но не се уточнява кои са те.
Корпорацията Beijing Automotive Industry Holding има съвместни предприятия с Hyundai и Chrysler за производство на автомобили, предназначени за китайския пазар. Именно тази компания проявяваше интерес към Opel, но прекалено късно подаде документи за купуването и.
Според предварителни данни, стойността на Volvo се равнява на около 3 млрд. долара, което е с 3.4 млрд. по-малко от сумата, която плати Ford за нея през 1999г. Първоначално американският концерн искаше 6 млрд. за шведската марка, но за моментното състояние на пазара тази цена е нереална.