През последните няколко години почти не минава голямо автомобилно изложение, за което южнокорейската компания Kia да не подготви някоя впечатляваща футуристична концепция.
На провеждащия се в момента автосалон в Чикаго, Kia демонстрира амбицията си за създаване на превозни средства с максимално дълъг пробег и минимално влияние върху околната среда, чрез концептуалното спортно купе Ray.
Както вече споменахме, когато корейците разпространиха тийзър на Ray, автомобилът е дело на американския дизайнерски център на компанията, като за негова база е използван седанът Forte.
Kia Ray е оборудвана с хибридна технология, състояща се от 1.4 GDI двигател (153к.с.), електромотор (105к.с.) и комплект литиево-йонни батерии. Задвижването от двигателя с вътрешно горене се предава към предните колела, посредством безстепенна CVT трансмисия, а това от електрическия агрегат - към задните колесници.
Концептуалното купе може да използва както всеки двигател поотделно, така и двата едновременно. От Kia бързат да се похвалят, че автомобилът изминава над 80км. в електрически режим и цели 1 200км. в комбиниран, без да е необходимо презареждане. Най-впечатляващото в целия автомобил обаче е неговият среден разход на гориво от 1.2л/100км. пробег.
Футуристичният Ray разполага с интегрирани в покрива слънчеви панели, генерираното електричество от които се използва за поддържане на осветителните системи в автомобила и подпомагане на климатичната инсталация. Повърхността на купето пък има функцията да отблъсква слънчевите лъчи, благодарение на което работата на климатика се намалява.
На провеждащия се в момента автосалон в Чикаго, Kia демонстрира амбицията си за създаване на превозни средства с максимално дълъг пробег и минимално влияние върху околната среда, чрез концептуалното спортно купе Ray.
Както вече споменахме, когато корейците разпространиха тийзър на Ray, автомобилът е дело на американския дизайнерски център на компанията, като за негова база е използван седанът Forte.
Kia Ray е оборудвана с хибридна технология, състояща се от 1.4 GDI двигател (153к.с.), електромотор (105к.с.) и комплект литиево-йонни батерии. Задвижването от двигателя с вътрешно горене се предава към предните колела, посредством безстепенна CVT трансмисия, а това от електрическия агрегат - към задните колесници.
Концептуалното купе може да използва както всеки двигател поотделно, така и двата едновременно. От Kia бързат да се похвалят, че автомобилът изминава над 80км. в електрически режим и цели 1 200км. в комбиниран, без да е необходимо презареждане. Най-впечатляващото в целия автомобил обаче е неговият среден разход на гориво от 1.2л/100км. пробег.
Футуристичният Ray разполага с интегрирани в покрива слънчеви панели, генерираното електричество от които се използва за поддържане на осветителните системи в автомобила и подпомагане на климатичната инсталация. Повърхността на купето пък има функцията да отблъсква слънчевите лъчи, благодарение на което работата на климатика се намалява.
Mnoo stranno!