След десет успешни години, Kia реши да замени луксозния си седан Opirus с новия модел Cadenza. Автомобилът е първият на южнокорейците, използващ новата платформа на компанията Type-N, при която задвижването се продава към предните колела.
Kia Cadenza е дълга 4 965мм., което е повече от Opirus, но в същото време новият седан има по-късо междуосие, улесняващо маневрирането. Широчината на новия седан е само с 1мм. по-голяма от тази на стария, а височината му е намалена с 11м. до 1 475мм. Cadenza може да се похвали и с по-ниско тегло от Opirus, при това с цели 130кг.
Външният вид и интериорът на Cadenza са изключително изчистени и стилни, което е съвсем нормално, като се има предвид, че те са дело на бившия главен дизайнер на Audi, Петер Шрайер. Самият той е нарекъл предницата на автомобила „тигров нос”, вероятно заради формата на решетката, като именно това ще е стилът на новите модели на Kia, които ще се появят в близките няколко години.
Първоначално Kia Cadenza ще се предлага с бензинов, 3.6-литров, V6 двигател, чиято мощност е 290к.с., а максималният му въртящ момент достига 338Нм. при 5 000об/мин. Той е комбиниран с шестстепенна автоматична трансмисия и с него автомобилът може да ускорява от 0-100км/ч. за 7.2сек. и да развива максимална скорост от 230км/ч., а средният разход на гориво е 9.36л/100км. пробег. На по-късен етап ще бъдат въведени още два бензинови агрегата, с мощности 165 и 204к.с.
Продажбите на Cadenza в Европа ще стартират на 10 януари 2010г., но все още не се съобщава каква ще е нейната цена. Стандартното оборудване на модела ще включва безключов достъп и старт на двигателя, видеокамера за обратно виждане, първокласна аудиосистема, запаметяваща функция на седалката на водача и др.
Kia Cadenza е дълга 4 965мм., което е повече от Opirus, но в същото време новият седан има по-късо междуосие, улесняващо маневрирането. Широчината на новия седан е само с 1мм. по-голяма от тази на стария, а височината му е намалена с 11м. до 1 475мм. Cadenza може да се похвали и с по-ниско тегло от Opirus, при това с цели 130кг.
Външният вид и интериорът на Cadenza са изключително изчистени и стилни, което е съвсем нормално, като се има предвид, че те са дело на бившия главен дизайнер на Audi, Петер Шрайер. Самият той е нарекъл предницата на автомобила „тигров нос”, вероятно заради формата на решетката, като именно това ще е стилът на новите модели на Kia, които ще се появят в близките няколко години.
Първоначално Kia Cadenza ще се предлага с бензинов, 3.6-литров, V6 двигател, чиято мощност е 290к.с., а максималният му въртящ момент достига 338Нм. при 5 000об/мин. Той е комбиниран с шестстепенна автоматична трансмисия и с него автомобилът може да ускорява от 0-100км/ч. за 7.2сек. и да развива максимална скорост от 230км/ч., а средният разход на гориво е 9.36л/100км. пробег. На по-късен етап ще бъдат въведени още два бензинови агрегата, с мощности 165 и 204к.с.
Продажбите на Cadenza в Европа ще стартират на 10 януари 2010г., но все още не се съобщава каква ще е нейната цена. Стандартното оборудване на модела ще включва безключов достъп и старт на двигателя, видеокамера за обратно виждане, първокласна аудиосистема, запаметяваща функция на седалката на водача и др.