Още през 2008 година стана ясно, че Rolls-Royce работи по електрическа версия на Phantom, но ето, че сега ставаме свидетели на първия прототип на модела, който дебютира на изложението в Женева.
Автомобилът е наречен 102EX, като идеята е да бъде предоставян за тестове на редовни клиенти, VIP персони и журналисти. Едва след евентуален интерес за покупка и добри отзиви, от компанията ще стартират серийно производство на модела.
От Rolls-Royce приемат проекта като една от най-значимите инициативи, предприети от компанията през последните години, която може да преобърне тотално идеологията на марката от традиционно към алтернативно задвижване.
Прототипът Rolls-Royce 102EX е оборудван с 71 кВтч литиево-йонна батерия, която доставя енергия на двата електродвигателя, чиято обща мощност е 389к.с., а максималният им въртящ момент - 800Нм.
От компанията твърдят, че електрическият Phantom е в състояние да ускорява от 0-100км/ч. за по-малко от 8сек. и да развива максимална скорост от 160км/ч., а автономията му е 200км.
Ако решат да го вкарат в серийно производство, обаче, инженерите на Rolls-Royce трябва сериозно да поработят по един въпрос - презареждането на батериите, тъй като в момента това отнема 20 часа в стандартен контакт или 8 часа в трифазен.
Rolls-Royce 102EX разполага и с технология за безжично зареждане на батериите, но за да се използва тя, автомобилът трябва да бъде паркиран на специално паркомясто, като енергията се предава по магнитен път.
Иначе, на външен вид електрическият Phantom не се различава по нищо от серийния модел, ако не броим синята емблема и специалният капак на куплунга за презареждане. За интериора пък са използвани естествени материали, като дърво и кожа, обработвана с растителни масла.
Автор: vladi
Публикувано на: 07.03.2011 23:16:48
Галерия Rolls-Royce 102EX
Читателски коментари
Твоят коментар