Националната агенция по безопасност на движението в САЩ (NHTSA) изнесе доста негативна информация за хибридните автомобили. По нейни данни, този вид превозни средства попадат по-често в произшествия с пешеходци, в сравнение с използващите само двигатели с вътрешно горене.
Установено е, че делът на произшествията с хибридни автомобили и пешеходци е 0.9% от общия брой на катастрофите в САЩ, докато този на ПТП с конвенционалните коли и пешеходци е 0.6%. При инцидентите между коли и велосипеди, статистиката е съответно 0.6% за хибридите и 0.3% за традиционните.
По-големият брой произшествия с хибридни автомобили се дължи на факта, че когато те са в електрически режим, пешеходците и велосипедистите просто не ги чуват, когато приближават към тях.
Заради тази особеност, някои граждански организации настояват автопроизводителите да бъдат задължени да монтират специални устройства на хибридните си модели, които да възпроизвеждат звук на двигател. Вече има компании, които са стартирали такива разработки.
Установено е, че делът на произшествията с хибридни автомобили и пешеходци е 0.9% от общия брой на катастрофите в САЩ, докато този на ПТП с конвенционалните коли и пешеходци е 0.6%. При инцидентите между коли и велосипеди, статистиката е съответно 0.6% за хибридите и 0.3% за традиционните.
По-големият брой произшествия с хибридни автомобили се дължи на факта, че когато те са в електрически режим, пешеходците и велосипедистите просто не ги чуват, когато приближават към тях.
Заради тази особеност, някои граждански организации настояват автопроизводителите да бъдат задължени да монтират специални устройства на хибридните си модели, които да възпроизвеждат звук на двигател. Вече има компании, които са стартирали такива разработки.