Придвижването в големите градове с автомобили определено не може да продължава както е в момента, заради огромните задръствания и невъзможността за намиране на паркоместа.
Поради гореспоменатите причини много компании вече проектират градски коли на бъдещето, като GM например, който ще използват тазгодишното международно изложение World Expo 2010 Shanghai, което ще е отворено от 1 май до 31 октомври, за да представят концепцията EN-V.
Автомобилът е двуместен, с дължина около 1.5 метра и тегло едва 500кг. Той е оборудван с два електромотора, а енергията в литиево-йонните му батерии е достатъчна за изминаването на минимум 40км., като максималната скорост, която може да развива е 40км/ч.
Концепцията GM EN-V се движи в ръчен или напълно автоматичен режим, като при втория автомобилът може да ви превози до всяко място, докато вие си почивате. Това става посредством комуникация между отделни превозни средства, данни за трафика и от GPS.
За момента обаче, въвеждането на EN-V на пазара е малко в сферата на научната фантастика, тъй като инфраструктурата не е готова за подобен вид превозни средства. От компанията смятат, че след 20-30 години подобни автомобили обаче ще са масови.
Поради гореспоменатите причини много компании вече проектират градски коли на бъдещето, като GM например, който ще използват тазгодишното международно изложение World Expo 2010 Shanghai, което ще е отворено от 1 май до 31 октомври, за да представят концепцията EN-V.
Автомобилът е двуместен, с дължина около 1.5 метра и тегло едва 500кг. Той е оборудван с два електромотора, а енергията в литиево-йонните му батерии е достатъчна за изминаването на минимум 40км., като максималната скорост, която може да развива е 40км/ч.
Концепцията GM EN-V се движи в ръчен или напълно автоматичен режим, като при втория автомобилът може да ви превози до всяко място, докато вие си почивате. Това става посредством комуникация между отделни превозни средства, данни за трафика и от GPS.
За момента обаче, въвеждането на EN-V на пазара е малко в сферата на научната фантастика, тъй като инфраструктурата не е готова за подобен вид превозни средства. От компанията смятат, че след 20-30 години подобни автомобили обаче ще са масови.